Nowe Centrum Zarządzania Ruchem , nowe korzyści dla pasażerów

Дата публікації: 14.06.2019

Nowo stworzone Centrum Zarządzania Ruchem Zarządu Transportu Metropolitalnego oficjalnie rozpoczęło funkcjonowanie. Korzyści z przeprowadzonej inwestycji odczują przede wszystkim pasażerowie, ale także kierowcy i pracownicy organizatora przewozów. Poprawić ma się m.in. przepływ informacji oraz organizacja ruchu pojazdów.

Proces tworzenia Centrum Zarządzania Ruchem ZTM ruszył w marcu. Instalacja ekranów oraz ich integracja z wcześniej wykorzystywanymi systemami zakończyły proces inwestycji. 13 czerwca oficjalnie otwarto komórkę. Pracownicy ZTM mają już dostęp do systemu narzędzi, który pozwala im na dużych ekranach obserwować bieżącą pozycję ponad 1000 pojazdów – autobusów, tramwajów i trolejbusów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest m.in. szybsze przekazywanie i publikowanie informacji o utrudnieniach w ruchu.

Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli organizatora przewozów na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii podróżni mogą liczyć na dwie istotne zmiany. Po pierwsze, infolinia obecnie działa przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Pasażerowie mogą uzyskać lub uzyskać szybciej niż dotychczas oczekiwaną informację, na przykład dotyczącą dokładnej lokalizacji konkretnego autobusu lub jego ewentualnego opóźnienia, a także uzyskać wszelkie potrzebne informacje związane z funkcjonowaniem komunikacji, obowiązujących taryf itp. Po drugie, pracownicy ZTM dysponują obecnie narzędziami, które pozwolą szczegółowiej weryfikować wykonywaną przez poszczególnych operatorów pracę przewozową, wdrażać w przyszłości działania skutkujące poprawą jakości realizowanych przez nich usług, a także w skrajnych przypadkach odpowiednio reagować na najbardziej uciążliwe zdarzenia drogowe.

Korzyści z wprowadzonych zmian pasażerowie będą zawdzięczać m.in. dzięki zakupie przez ZTM sześciu bezszwowych ekranów. Dziś tworzą one jeden telebim o wymiarach 3,7 m na 1,4 m i pełnią ważną funkcję pomocniczą. Nowo zakupiony sprzęt został zintegrowany z dotychczas dostępnymi systemami wykorzystywanymi wcześniej w KZK GOP oraz MZK Tychy.

Остання інформація
Графіка: Prace techniczne w systemie aplikacji moBiLET
Prace techniczne w systemie aplikacji moBiLET

W związku z zaplanowanymi pracami technicznymi w nocy z 6 na 7 czerwca od godziny 23:00 do 5:00 mogą wystąpić utrudnienia w ciągłości pracy systemu moBiLET oraz możliwości zakupu biletu przez Pasażerów.

Графіка: Honorowanie biletów kolejowych [Aktualizacja: 14.05., g. 8:43]
Honorowanie biletów kolejowych [Aktualizacja: 14.05., g. 8:43]

Honorowanie biletów Kolei Śląskich na liniach autobusowych, tramwajowych i trolejbusowych obowiązywało dziś (14.05.24 r.) do godz. 8:30