Aplikacje mobilne

Data publikacji: 16.12.2018

Aplikacje mobilne umożliwiające zakup biletów poprzez telefon komórkowy. W ZTM-ie można korzystać z czterech aplikacji zewnętrznych. Są to: SkyCash, mPay, moBiLET oraz jakdojade. Dostępna jest również autorska aplikacja pn. Mobilny ŚKUP, która umożliwia zarządzanie kartą metropolitalną (ŚKUP) za pośrednictwem smartfona.

skycasch

mpay
mobilet
jakdojade

 

1. Aplikacje zewnętrzne

Na liniach na lotnisko: AP1, AP2, AP3, AP4 obowiązują bilety oznaczone jako 24-godzinne.

Informujemy, że kupując bilet za pomocą aplikacji mobilnych należy wybrać środek komunikacji miejskiej (autobus, trolejbus lub tramwaj) oraz numer linii, w której rozpoczyna się podróż.

Tak zakupiony bilet:

  • jest ważny w wybranym pojeździe przez tyle minut lub tyle miast (gmin), ile określono na bilecie
  • zachowuje ważność po przesiadce na inny środek komunikacji miejskiej, o ile czas ważności biletu nie został przekroczony.

Przykładowo, kupując bilet na 40 minut lub 2 miasta na autobus nr 1 pasażer może:

  • jechać przez 40 minut przez więcej niż 2 miasta, z możliwością przesiadek
  • jechać tym pojazdem przez 2 miasta ponad 40 minut.

 

2. Mobilny ŚKUP – Mobilna Aplikacja Pasażera

Funkcjonalności:

  • zakodowanie biletów i zasileń Pieniądza Elektronicznego zakupionych na Portalu Klienta ŚKUP bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku
  • składanie wniosków o fakturę VAT
  • składanie reklamacji
  • zgłaszenie problemu z pojazdem, w infrastrukturze przystankowej albo w automatach i parkomatach ŚKUP – z możliwością przesyłania zdjęć
  • dostęp do rozkładów jazdy oraz komunikatów
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z ZTM
  • wyświetlanie danych o posiadanej karcie (zapisane środki, ulgi, datę ważności)
  • możliwość zmiany hasła i kodu PIN, a nawet zablokowania karty.

Narzędzie wykorzystuje NFC, dzięki czemu, aby zakodować kartę ŚKUP, wystarczy przyłożyć ją do telefonu i czekać na wyświetlenie odpowiedniego komunikatu.

Mobilny ŚKUP można bezpłatnie pobrać ze Sklepu Play. Aplikacja będzie też dostępna na system iOS.

Nowa wersja aplikacji umożliwia zakup biletów bezpośrednio w aplikacji. Można w niej nabyć następujące bilety:

  • 30-dniowe i 90-dniowe;
  • 30-dniowe Metrobilety – wspólną ofertę ZTM i Kolei Śląskich;
  • Bilety wieloprzejazdowe ważne przez 180 dni;
  • Bilety dzienne (ważne do północy dnia, w którym zostały kupione),
  • Bilety 24-godzinne (ważne przez 24 godziny i uprawniające do przejazdu liniami autobusowymi na lotnisko);
  • Bilety jednorazowe – w tym również bilety grupowe umożliwiające przejazd do 5 osób w grupie.

Kupując bilet można skorzystać z opcji "Zakup biletu" czyli zakodować bilety na karcie lub dokonać bezpośredniego zakupu poprzz funkcję "Kupuj i jedź". Wybrane bilety prezentowane są w postaci QRcodu i nie wymagają styku karty z kasownikiem w pojeździe.