Bezpłatne przejazdy dla uczniów z GZM tylko po zakodowaniu ulgi

Data publikacji: 09.09.2019

Uczniom mieszkającym na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przypominamy, że mogą korzystać z bezpłatnych przejazdów komunikacją organizowaną przez ZTM. Uprawnienia obowiązują do 16. roku życia. Aby z nich korzystać, należy wyrobić spersonalizowaną kartę ŚKUP, a następnie zakodować na niej ulgę.

Aby wyrobić taką kartę, należy złożyć wniosek – można to zrobić w Punktach Obsługi Pasażera lub Punktach Obsługi Klienta oraz przez Internet (portal.kartaskup.pl). Karta wydawana jest bezpłatnie, ale w przypadku składania wniosku przez Internet należy wnieść opłatę inicjalną w wysokości 20 zł (pieniądze te znajdą się na koncie wydanej karty i będzie je można wykorzystać na przykład przy zakupie biletów).

Osoba, która ukończyła 13. rok życia, może złożyć wniosek samodzielnie (bez obecności rodzica lub opiekuna). Należy mieć przy sobie dokument potwierdzający tożsamość, na przykład legitymację szkolną.

Jeśli taki wniosek chce złożyć rodzic lub inna osoba w imieniu dziecka, które ukończyło 13 lat, musi on mieć przy sobie dokument potwierdzający tożsamość dziecka oraz dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika.

Dzieci, które nie ukończyły 13. roku życia, nie mogą samodzielnie złożyć wniosku. Wniosek powinien złożyć rodzic lub opiekun prawny.

Wnioskując o kartę dla dziecka, rodzic (opiekun) powinien okazać:

- legitymację szkolną lub dowód osobisty lub paszport dziecka

- dowód osobisty rodzica (opiekuna)

W każdym przypadku rodzic lub opiekun musi mieć swój dowód osobisty. W przypadku składania wniosków przez Internet, powyższe dokumenty należy przedstawić przy odbiorze karty.

Osoby upoważnione mogą korzystać z komunikacji bezpłatnie zgodnie z poniższymi zasadami:

  • urodzone w okresie od 1 stycznia do 30 września – posiadają uprawnienie do 30 września roku kalendarzowego, w którym uczeń skończył 16. rok życia;
  • urodzone w okresie od 1 października do 31 grudnia – posiadają uprawnienie do 16. rocznicy urodzin.
Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Zmiany dotyczą między innymi liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30% wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Od 19 kwietnia zmiany cen biletów. Nowe bilety i możliwość oszczędzania w aplikacji mobilnej
Od 19 kwietnia zmiany cen biletów. Nowe bilety i możliwość oszczędzania w aplikacji mobilnej

19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa. Oprócz zmian w cenniku wprowadzone zostaną nowości dla pasażerów, m.in. specjalny bilet na czas pandemii oraz nowe bilety długookresowe.