Awaria ŚKUP: rozpoczęcie ponownego uruchomienia systemu dla pasażerów

Дата публікації: 16.02.2023

Dziś rozpoczęło się włączanie poszczególnych elementów systemu i urządzeń, z których korzystają pasażerowie, a więc portalu, aplikacji Mobilny ŚKUP, tablic SDIP, biletomatów oraz kasowników w pojazdach. Na stronie internetowej ZTM pojawiają się już zaktualizowane rozkłady jazdy.

W najbliższych godzinach pasażerowie mogą obserwować włączanie się poszczególnych urządzeń. Będą one uruchamiane stopniowo.
Wcześniej odtworzona została bezpieczna infrastruktura i przywrócone zostały bazy danych.
Przywrócenie działania systemu to proces, który powoli dobiega końca.Dziś w ciągu dnia pasażerowie będą mogli zauważać działanie poszczególnych części systemu. Kiedy cały system będzie w pełni sprawny, poinformujemy o tym osobnym komunikatem.


Awaria systemu ŚKUP


Do awarii doszło w nocy z 7 na 8 lutego. Jej przyczyną był cyberatak.
Awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej – autobusy, tramwaje i trolejbusy jeżdżą w czasie awarii bez zakłóceń. Na czas jej trwania, dla pasażerów posługujących się kartami ŚKUP, ZTM przygotował alternatywne sposoby zakupu i korzystania z biletów.

Остання інформація
Графіка: Ważna informacja dla użytkowników aplikacji Transport GZM
Ważna informacja dla użytkowników aplikacji Transport GZM

W sklepie Google Play i AppStore dostępne są aktualizacje aplikacji Transport GZM. Wprowadzają jedną istotną zmianę dla pasażerów. W nowej wersji aplikacji możliwość aktywacji przejazdu z biletu Pakietowego działa tylko poprzez zakładkę "moje bilety".

Графіка: Prace serwisowe Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP)
Prace serwisowe Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP)

W poniedziałek 16 września od godziny ok. 10:00 do ok. 10:30 elektroniczne tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz portal Pasażera mogą być tymczasowo nieczynne. Powodem są przeprowadzane prace techniczne. Pasażerów przepraszamy za niedogodności.