Awaria ŚKUP: rozpoczęcie ponownego uruchomienia systemu dla pasażerów

Data publikacji: 16.02.2023

Dziś rozpoczęło się włączanie poszczególnych elementów systemu i urządzeń, z których korzystają pasażerowie, a więc portalu, aplikacji Mobilny ŚKUP, tablic SDIP, biletomatów oraz kasowników w pojazdach. Na stronie internetowej ZTM pojawiają się już zaktualizowane rozkłady jazdy.

W najbliższych godzinach pasażerowie mogą obserwować włączanie się poszczególnych urządzeń. Będą one uruchamiane stopniowo.
Wcześniej odtworzona została bezpieczna infrastruktura i przywrócone zostały bazy danych.
Przywrócenie działania systemu to proces, który powoli dobiega końca.Dziś w ciągu dnia pasażerowie będą mogli zauważać działanie poszczególnych części systemu. Kiedy cały system będzie w pełni sprawny, poinformujemy o tym osobnym komunikatem.


Awaria systemu ŚKUP


Do awarii doszło w nocy z 7 na 8 lutego. Jej przyczyną był cyberatak.
Awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej – autobusy, tramwaje i trolejbusy jeżdżą w czasie awarii bez zakłóceń. Na czas jej trwania, dla pasażerów posługujących się kartami ŚKUP, ZTM przygotował alternatywne sposoby zakupu i korzystania z biletów.

Najnowsze informacje
Grafika: Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii
Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii

[Aktualizacja 16.06., godz. 7:30] Od 4 czerwca obowiązują zmiany na ok. 30 liniach. Wdrożenie tak licznych i nagłych modyfikacji było konieczne w związku z niezaplanowanym wyłączeniem przejazdów w rejonie estakady w Chorzowie.

Grafika: Finał projektu. Działają już wszystkie solarne biletomaty
Finał projektu. Działają już wszystkie solarne biletomaty

Zarząd Transportu Metropolitalnego uruchomił wszystkie zamówione solarne automaty biletowe. 132 urządzenia zostały włączone do systemu Transport GZM i służą już pasażerom we wszystkich 41 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. To największy system solarnych biletomatów w kraju.