Awaria ŚKUP: rozpoczęcie ponownego uruchomienia systemu dla pasażerów

Data publikacji: 16.02.2023

Dziś rozpoczęło się włączanie poszczególnych elementów systemu i urządzeń, z których korzystają pasażerowie, a więc portalu, aplikacji Mobilny ŚKUP, tablic SDIP, biletomatów oraz kasowników w pojazdach. Na stronie internetowej ZTM pojawiają się już zaktualizowane rozkłady jazdy.

W najbliższych godzinach pasażerowie mogą obserwować włączanie się poszczególnych urządzeń. Będą one uruchamiane stopniowo.
Wcześniej odtworzona została bezpieczna infrastruktura i przywrócone zostały bazy danych.
Przywrócenie działania systemu to proces, który powoli dobiega końca.Dziś w ciągu dnia pasażerowie będą mogli zauważać działanie poszczególnych części systemu. Kiedy cały system będzie w pełni sprawny, poinformujemy o tym osobnym komunikatem.


Awaria systemu ŚKUP


Do awarii doszło w nocy z 7 na 8 lutego. Jej przyczyną był cyberatak.
Awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej – autobusy, tramwaje i trolejbusy jeżdżą w czasie awarii bez zakłóceń. Na czas jej trwania, dla pasażerów posługujących się kartami ŚKUP, ZTM przygotował alternatywne sposoby zakupu i korzystania z biletów.

Najnowsze informacje
Grafika: Prace techniczne w systemie aplikacji moBiLET
Prace techniczne w systemie aplikacji moBiLET

W związku z zaplanowanymi pracami technicznymi w nocy z 6 na 7 czerwca od godziny 23:00 do 5:00 mogą wystąpić utrudnienia w ciągłości pracy systemu moBiLET oraz możliwości zakupu biletu przez Pasażerów.

Grafika: Honorowanie biletów kolejowych [Aktualizacja: 14.05., g. 8:43]
Honorowanie biletów kolejowych [Aktualizacja: 14.05., g. 8:43]

Honorowanie biletów Kolei Śląskich na liniach autobusowych, tramwajowych i trolejbusowych obowiązywało dziś (14.05.24 r.) do godz. 8:30