Awaria ŚKUP: rozpoczęcie ponownego uruchomienia systemu dla pasażerów
Dziś rozpoczęło się włączanie poszczególnych elementów systemu i urządzeń, z których korzystają pasażerowie, a więc portalu, aplikacji Mobilny ŚKUP, tablic SDIP, biletomatów oraz kasowników w pojazdach. Na stronie internetowej ZTM pojawiają się już zaktualizowane rozkłady jazdy.
W najbliższych godzinach pasażerowie mogą obserwować włączanie się poszczególnych urządzeń. Będą one uruchamiane stopniowo.
Wcześniej odtworzona została bezpieczna infrastruktura i przywrócone zostały bazy danych.
Przywrócenie działania systemu to proces, który powoli dobiega końca.Dziś w ciągu dnia pasażerowie będą mogli zauważać działanie poszczególnych części systemu. Kiedy cały system będzie w pełni sprawny, poinformujemy o tym osobnym komunikatem.
Awaria systemu ŚKUP
Do awarii doszło w nocy z 7 na 8 lutego. Jej przyczyną był cyberatak.
Awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej – autobusy, tramwaje i trolejbusy jeżdżą w czasie awarii bez zakłóceń. Na czas jej trwania, dla pasażerów posługujących się kartami ŚKUP, ZTM przygotował alternatywne sposoby zakupu i korzystania z biletów.
Świąteczne zmiany w komunikacji miejskiej Transport GZM
Podobnie jak w poprzednich latach, w okresie świątecznym Zarząd Transportu Metropolitalnego wprowadza szereg zmian w komunikacji miejskiej. O ile do większości z nich pasażerowie mogli już przywyknąć, tak jedna jest czymś zupełnie nowym.
Większa elastyczność, wydłużony czas ważności biletów. Transport GZM z nową ofertą
Od 1 stycznia 2026 roku pasażerowie Transportu GZM skorzystają z nowej, bardziej elastycznej oferty biletowej. Zmiany obejmą bilety 90-minutowe oraz te z oferty „Podróż Start/Stop”. Nowe wersje biletów zapewnią jeszcze większą swobodę korzystania z autobusów, tramwajów i trolejbusów w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Ceny pozostaną bez zmian.
Change of privacy settings - acceptance of cookies