M-ki śmigają częściej, częściej, częściej

Дата публікації: 13.05.2021

Ruszyła kampania Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM) o unikatowych w skali Polski metroliniach. Jej odbiorcy to 2 miliony mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Działania to aktywacje digital, kampania radiowa i outdoorowa. Postawiono także na marketing bezpośredni – edukatorzy na przystankach zapewnią jakościowe dotarcie do mieszkańców 56 miast i gmin.

Zarząd Transportu Metropolitalnego to pod wieloma względami największy organizator transportu zbiorowego w Polsce. Dlatego target kampanii ZTM stanowi ponad 2 miliony osób. To do nich skierowana jest kampania „M-ki śmigają częściej, częściej, częściej.” Jej celem jest przekazanie głównego benefitu nowych linii autobusowych zwanych „metroliniami”, czyli zwiększonej częstotliwości kursowania, również w nocy. Claim kampanii brzmi więc: „M-ki śmigają częściej, częściej, częściej”. Hasło przekazuje informację wprost, a poprzez zastosowanie powtórzenia, obrazuje częstotliwość oraz równe takty odjazdów pojazdów z przystanku.

Kampania to działania digitlowe - do promocji M-ek stworzone zostały posty oraz kampania śledząca na portalu Facebook oraz banery w serwisach internetowych. Marketing mix uzupełniają spoty radiowe oraz wskazania sponsorskie w radiu. Silnym elementem kampanii są działania na zwenątrz w kluczowym punkcie styku z konsumentem – na trasie przejazdów mieszkańców Metropolii Śląskiej. Kampania wzmocniona została komunikacją bezpośrednią – na przystankach pojawili się edukatorzy, którzy udzielają informacji o nowych połączeniach, przekazują ulotki ze schematami i opisami nowych tras. Wywieszonych zostało ponad 90 citylightów, plakaty pojawiły się także w pojazdach kursujących na zlecenie ZTM. Wszystkie te elementy wzmocnione są również działaniami z zakresu media relations. Spójność treści dotyczy także pozostałych mediów, w tym stron internetowych organizatora

Przekaz kampanii koresponduje z elementem graficznym w kolorach żółtym i czarnym – schematyczną mapką połączeń z numerami linii, dzięki której odbiorcy wyraźnie widzą, że M-ki łączą najbardziej odległe miasta Metropolii od Tarnowskich Gór na północy po Tychy na południu wraz z Gliwicami na zachodzie i Dąbrową Górniczą na wschodzie.

 Layout kampanii promującej uruchomienie metrolinii.

Остання інформація
Графіка: Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii
Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii

[Aktualizacja 16.06., godz. 7:30] Od 4 czerwca obowiązują zmiany na ok. 30 liniach. Wdrożenie tak licznych i nagłych modyfikacji było konieczne w związku z niezaplanowanym wyłączeniem przejazdów w rejonie estakady w Chorzowie.

Графіка: Michał Wadowski nowym dyrektorem Zarządu Transportu Metropolitalnego
Michał Wadowski nowym dyrektorem Zarządu Transportu Metropolitalnego

Michał Wadowski został oficjalnie powołany na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM). Od 29 marca br. pełnił obowiązki dyrektora, łącząc tę funkcję z rolą zastępcy dyrektora ds. administracyjnych. Wcześniej pracował w strukturach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii jako główny specjalista. Posiada również wieloletnie doświadczenie w pracy na rzecz instytucji samorządowych.