M-ki śmigają częściej, częściej, częściej

Data publikacji: 13.05.2021

Ruszyła kampania Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM) o unikatowych w skali Polski metroliniach. Jej odbiorcy to 2 miliony mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Działania to aktywacje digital, kampania radiowa i outdoorowa. Postawiono także na marketing bezpośredni – edukatorzy na przystankach zapewnią jakościowe dotarcie do mieszkańców 56 miast i gmin.

Zarząd Transportu Metropolitalnego to pod wieloma względami największy organizator transportu zbiorowego w Polsce. Dlatego target kampanii ZTM stanowi ponad 2 miliony osób. To do nich skierowana jest kampania „M-ki śmigają częściej, częściej, częściej.” Jej celem jest przekazanie głównego benefitu nowych linii autobusowych zwanych „metroliniami”, czyli zwiększonej częstotliwości kursowania, również w nocy. Claim kampanii brzmi więc: „M-ki śmigają częściej, częściej, częściej”. Hasło przekazuje informację wprost, a poprzez zastosowanie powtórzenia, obrazuje częstotliwość oraz równe takty odjazdów pojazdów z przystanku.

Kampania to działania digitlowe - do promocji M-ek stworzone zostały posty oraz kampania śledząca na portalu Facebook oraz banery w serwisach internetowych. Marketing mix uzupełniają spoty radiowe oraz wskazania sponsorskie w radiu. Silnym elementem kampanii są działania na zwenątrz w kluczowym punkcie styku z konsumentem – na trasie przejazdów mieszkańców Metropolii Śląskiej. Kampania wzmocniona została komunikacją bezpośrednią – na przystankach pojawili się edukatorzy, którzy udzielają informacji o nowych połączeniach, przekazują ulotki ze schematami i opisami nowych tras. Wywieszonych zostało ponad 90 citylightów, plakaty pojawiły się także w pojazdach kursujących na zlecenie ZTM. Wszystkie te elementy wzmocnione są również działaniami z zakresu media relations. Spójność treści dotyczy także pozostałych mediów, w tym stron internetowych organizatora

Przekaz kampanii koresponduje z elementem graficznym w kolorach żółtym i czarnym – schematyczną mapką połączeń z numerami linii, dzięki której odbiorcy wyraźnie widzą, że M-ki łączą najbardziej odległe miasta Metropolii od Tarnowskich Gór na północy po Tychy na południu wraz z Gliwicami na zachodzie i Dąbrową Górniczą na wschodzie.

 Layout kampanii promującej uruchomienie metrolinii.

Najnowsze informacje
Grafika: Zobacz, jak korzystać z komunikacji miejskiej ZTM / Дізнайтесь, як користуватися громадським транспортом ZTM
Zobacz, jak korzystać z komunikacji miejskiej ZTM / Дізнайтесь, як користуватися громадським транспортом ZTM

31 maja kończy się możliwość korzystania z bezpłatnej komunikacji miejskiej dla obywateli Ukrainy, którzy w lutym przekroczyli granicę. Już teraz podpowiadamy, gdzie kupić bilet i jak korzystać z komunikacji miejskiej Zarządu Transportu Metropolitalnego. Після 31 травня припиняється можливість користування безкоштовним міським громадським транспортом для громадян України, які перетнули кордон у лютому. Інформуємо, де можна купити проїзний квиток і як користуватися міським громадським транспортом ZTM (Транспортного управління агломерації).

Grafika: Od 25 czerwca dwie nowe Metrolinie. Znikną przesiadki na trasie Pyskowice- Tarnowskie Góry
Od 25 czerwca dwie nowe Metrolinie. Znikną przesiadki na trasie Pyskowice- Tarnowskie Góry

Nowa linia metropolitalna M107 zapewni przez cały tydzień regularne, bezpośrednie połączenie Pyskowic i Zbrosławic z Tarnowskimi Górami. Druga emka – M105 będzie kursować na trasie Gliwice, Pyskowice oraz Knurów.