M-ki śmigają częściej, częściej, częściej

Data publikacji: 13.05.2021

Ruszyła kampania Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM) o unikatowych w skali Polski metroliniach. Jej odbiorcy to 2 miliony mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Działania to aktywacje digital, kampania radiowa i outdoorowa. Postawiono także na marketing bezpośredni – edukatorzy na przystankach zapewnią jakościowe dotarcie do mieszkańców 56 miast i gmin.

Zarząd Transportu Metropolitalnego to pod wieloma względami największy organizator transportu zbiorowego w Polsce. Dlatego target kampanii ZTM stanowi ponad 2 miliony osób. To do nich skierowana jest kampania „M-ki śmigają częściej, częściej, częściej.” Jej celem jest przekazanie głównego benefitu nowych linii autobusowych zwanych „metroliniami”, czyli zwiększonej częstotliwości kursowania, również w nocy. Claim kampanii brzmi więc: „M-ki śmigają częściej, częściej, częściej”. Hasło przekazuje informację wprost, a poprzez zastosowanie powtórzenia, obrazuje częstotliwość oraz równe takty odjazdów pojazdów z przystanku.

Kampania to działania digitlowe - do promocji M-ek stworzone zostały posty oraz kampania śledząca na portalu Facebook oraz banery w serwisach internetowych. Marketing mix uzupełniają spoty radiowe oraz wskazania sponsorskie w radiu. Silnym elementem kampanii są działania na zwenątrz w kluczowym punkcie styku z konsumentem – na trasie przejazdów mieszkańców Metropolii Śląskiej. Kampania wzmocniona została komunikacją bezpośrednią – na przystankach pojawili się edukatorzy, którzy udzielają informacji o nowych połączeniach, przekazują ulotki ze schematami i opisami nowych tras. Wywieszonych zostało ponad 90 citylightów, plakaty pojawiły się także w pojazdach kursujących na zlecenie ZTM. Wszystkie te elementy wzmocnione są również działaniami z zakresu media relations. Spójność treści dotyczy także pozostałych mediów, w tym stron internetowych organizatora

Przekaz kampanii koresponduje z elementem graficznym w kolorach żółtym i czarnym – schematyczną mapką połączeń z numerami linii, dzięki której odbiorcy wyraźnie widzą, że M-ki łączą najbardziej odległe miasta Metropolii od Tarnowskich Gór na północy po Tychy na południu wraz z Gliwicami na zachodzie i Dąbrową Górniczą na wschodzie.

 Layout kampanii promującej uruchomienie metrolinii.

Najnowsze informacje
Grafika: Duże zmiany w komunikacji miejskiej w Gliwicach.    Nowe rozkłady jazdy dla 50 linii autobusowych
Duże zmiany w komunikacji miejskiej w Gliwicach. Nowe rozkłady jazdy dla 50 linii autobusowych

Centrum Przesiadkowe w Gliwicach zostanie oficjalnie otwarte 10 grudnia. Jednak autobusy będą mogły korzystać z tego obiektu już tydzień wcześniej. 3 grudnia wprowadzone zostaną liczne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Obejmą one ok. 50 linii kursujących na obszarze 21 gmin.

Grafika: Ułatwienia, które usłyszysz, zobaczysz, dotkniesz - o inkluzywnej komunikacji miejskiej
Ułatwienia, które usłyszysz, zobaczysz, dotkniesz - o inkluzywnej komunikacji miejskiej

Zarząd Transportu Metropolitalnego podsumowuje rozwiązania, które przeznaczone są zwłaszcza dla osób ze szczególnymi potrzebami. W ich prezentacji pomogły osoby z niepełnosprawnościami oraz o obniżonej mobilności.