Projekt „Procedury bez barier“ z udziałem Zarządu Transportu Metropolitalnego

Дата публікації: 08.04.2022

5-6 kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca przegląd procedur obsługi osób ze szczególnymi potrzebami pn. „Procedury bez barier“ – projektu realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Uczestniczyli w niej eksperci z różnych instytucji, w tym przedstawiciele ZTM.

„Procedury bez barier“ to projekt Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Jego cele to m.in. zwiększenie i usprawnienie dostępności usług publicznych oraz jakości obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w urzędach administracji publicznej, a także ułatwienie dostępu do stabilnego zatrudnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

5 kwietnia podczas sesji konferencyjnej zaprezentowane zostały realizowane działania przez organizatora komunikacji miejskiej na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, a także metody i narzędzia wspierające ich obsługę w wystąpieniu pt. „Rozwiązania na rzecz dostępności osób ze szczególnymi potrzebami w transporcie publicznych na przykładzie ZTM“. Omówione zostały takie zagadnienia, jak oferta świadczonych usług przewozowych (np. niska i dodatkowo opuszczona podłoga, specjalna powierzchnia dla wózka inwalidzkiego, układ przyklęku, zapowiedzi głosowe czy statyczne napisy na tablicach elektronicznych). Nie zabrakło również informacji na temat współpracy z organizacjami pozarządowymi – Fundacją Ważni Ludzie, Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji czy Fundacją Transgresja oraz powołania specjalnego Zespołu ds. Dostępności, którego celem jest dbanie o zapewnienie dostępności usług ZTM osobom ze szczególnymi potrzebami. Omówiono również takie obszary jak udogodnienia w obsłudze klienta czy dbałość o stosowne informowanie – słuchaczy szczególnie zainteresował projekt umieszczania żółtych naklejek z alfabetem Braille’a i kodami QR na tabliczkach z rozkładami jazdy.

Szczegółowe informacje na temat projektu „Procedury bez barier“ dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/sluzbacywilna/procedury-bez-barier

Остання інформація
Графіка: Przerwa w działaniu infolinii
Przerwa w działaniu infolinii

25 kwietnia w godzinach wieczorno-nocnych zaplanowana została przerwa w działaniu infolinii.

Графіка: Zmiana godzin otwarcia POP w Gliwicach
Zmiana godzin otwarcia POP w Gliwicach

22 kwietnia (poniedziałek) Punkt Obsługi Pasażera w Gliwicach będzie czynny do godziny 16:30.