Wyniki pierwszego etapu konkursu na stworzenie wizualizacji Punktów Obsługi Pasażera

Дата публікації: 28.06.2019

Minął czas nadsyłania zgłoszeń konkursowych na stworzenie wizualizacji wnętrz dziesięciu punktów, którymi administruje Zarząd Transportu Metropolitalnego. Wybrano pięć firm, spośród wszystkich które nadesłały swoje projekty. Finaliści mają czas do września na przygotowanie propozycji wizualizacji POP-ów.

14 czerwca minął termin nadsyłania prac konkursowych. Konkurs kierowany był do osób zajmujących się architekturą wnętrz, firm projektowych, studentów. W pierwszym etapie należało przesłać swoje portfolio zawierające co najmniej trzy projekty. Otrzymaliśmy propozycje od dziewięciu różnych osób i biur projektowych. Spośród nadesłanych prac komisja wybrała pięć z nich, które zakwalifikowane zostały do finału:

  1. Katarzyna Pełka-Bura Wzorro Design
  2. Kolektyw Musk Józef Madej
  3. Kolores Robert Kwiatek
  4. MOKKA Anna Lorenz
  5. Studio Maria Jankowska

Prace oceniane były przez jury w następującym składzie: Małgorzata Gutowska (Dyrektor ZTM i przewodnicząca komisji), Paweł Miszewski (twórca logo Metropolii oraz GZM), Grzegorz Kwitek (zastępca przewodniczącego GZM), Daria Kosmala (zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Współpracy GZM) i Witold Czyż z Wydziału Promocji GZM, Marek Staroń oraz Agata Zabiegała z referatu zajmującego się nadzorem nad punktami obsługi pasażera, Anna Koteras (naczelnik Wydziału Prasowego ZTM), Michał Wawrzaszek (rzecznik prasowy ZTM), Sylwia Żywczok z Wydziału Prasowego ZTM.

W ramach drugiego etapu laureatów poprosimy już o przygotowanie konkretnych projektów identyfikacji wizualnej, do zastosowania we wszystkich punktach obsługi pasażera. Rozstrzygnięcie tego etapu nastąpić ma 30 września bieżącego roku. W finale jury będzie oceniać nadesłane projekty pod względem funkcjonalności, estetyki i ergonomii.

Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za zgłoszenia, a osobom zakwalifikowanym do następnego etapu gratulujemy i zachęcamy do współpracy.

Остання інформація
Графіка: Zmieni się lokalizacja Punktu Obsługi Pasażera w Gliwicach
Zmieni się lokalizacja Punktu Obsługi Pasażera w Gliwicach

Od 5 grudnia gliwicki POP będzie mieścił się w nowo otwartym Centrum Przesiadkowym. Pasażerowie w jednym miejscu będą mogli załatwić swoje sprawy i przesiąść się do wybranego środka transportu.

Графіка: Dla pasażerów dojeżdżających do Gliwic ZTM przygotował dodatkowe informacje
Dla pasażerów dojeżdżających do Gliwic ZTM przygotował dodatkowe informacje

3 grudnia, w związku z oddaniem do użytku Centrum Przesiadkowego w Gliwicach, na terenie tego miasta zmieni się funkcjonowanie ok. 50 linii autobusowych. Zarząd Transportu Metropolitalnego podkreśla, że wśród tych linii są także takie, których trasa wykracza poza Gliwice i z tego powodu z modyfikacjami powinni się zapoznać także mieszkańcy np. Knurowa, Pyskowic i Zabrza. Teraz, aby pasażerom z tych miast ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej, organizator transportu przygotował dodatkowe materiały informacyjne.