Wyniki pierwszego etapu konkursu na stworzenie wizualizacji Punktów Obsługi Pasażera

Data publikacji: 28.06.2019

Minął czas nadsyłania zgłoszeń konkursowych na stworzenie wizualizacji wnętrz dziesięciu punktów, którymi administruje Zarząd Transportu Metropolitalnego. Wybrano pięć firm, spośród wszystkich które nadesłały swoje projekty. Finaliści mają czas do września na przygotowanie propozycji wizualizacji POP-ów.

14 czerwca minął termin nadsyłania prac konkursowych. Konkurs kierowany był do osób zajmujących się architekturą wnętrz, firm projektowych, studentów. W pierwszym etapie należało przesłać swoje portfolio zawierające co najmniej trzy projekty. Otrzymaliśmy propozycje od dziewięciu różnych osób i biur projektowych. Spośród nadesłanych prac komisja wybrała pięć z nich, które zakwalifikowane zostały do finału:

  1. Katarzyna Pełka-Bura Wzorro Design
  2. Kolektyw Musk Józef Madej
  3. Kolores Robert Kwiatek
  4. MOKKA Anna Lorenz
  5. Studio Maria Jankowska

Prace oceniane były przez jury w następującym składzie: Małgorzata Gutowska (Dyrektor ZTM i przewodnicząca komisji), Paweł Miszewski (twórca logo Metropolii oraz GZM), Grzegorz Kwitek (zastępca przewodniczącego GZM), Daria Kosmala (zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Współpracy GZM) i Witold Czyż z Wydziału Promocji GZM, Marek Staroń oraz Agata Zabiegała z referatu zajmującego się nadzorem nad punktami obsługi pasażera, Anna Koteras (naczelnik Wydziału Prasowego ZTM), Michał Wawrzaszek (rzecznik prasowy ZTM), Sylwia Żywczok z Wydziału Prasowego ZTM.

W ramach drugiego etapu laureatów poprosimy już o przygotowanie konkretnych projektów identyfikacji wizualnej, do zastosowania we wszystkich punktach obsługi pasażera. Rozstrzygnięcie tego etapu nastąpić ma 30 września bieżącego roku. W finale jury będzie oceniać nadesłane projekty pod względem funkcjonalności, estetyki i ergonomii.

Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za zgłoszenia, a osobom zakwalifikowanym do następnego etapu gratulujemy i zachęcamy do współpracy.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.