Wyniki pierwszego etapu konkursu na stworzenie wizualizacji Punktów Obsługi Pasażera

Data publikacji: 28.06.2019

Minął czas nadsyłania zgłoszeń konkursowych na stworzenie wizualizacji wnętrz dziesięciu punktów, którymi administruje Zarząd Transportu Metropolitalnego. Wybrano pięć firm, spośród wszystkich które nadesłały swoje projekty. Finaliści mają czas do września na przygotowanie propozycji wizualizacji POP-ów.

14 czerwca minął termin nadsyłania prac konkursowych. Konkurs kierowany był do osób zajmujących się architekturą wnętrz, firm projektowych, studentów. W pierwszym etapie należało przesłać swoje portfolio zawierające co najmniej trzy projekty. Otrzymaliśmy propozycje od dziewięciu różnych osób i biur projektowych. Spośród nadesłanych prac komisja wybrała pięć z nich, które zakwalifikowane zostały do finału:

  1. Katarzyna Pełka-Bura Wzorro Design
  2. Kolektyw Musk Józef Madej
  3. Kolores Robert Kwiatek
  4. MOKKA Anna Lorenz
  5. Studio Maria Jankowska

Prace oceniane były przez jury w następującym składzie: Małgorzata Gutowska (Dyrektor ZTM i przewodnicząca komisji), Paweł Miszewski (twórca logo Metropolii oraz GZM), Grzegorz Kwitek (zastępca przewodniczącego GZM), Daria Kosmala (zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Współpracy GZM) i Witold Czyż z Wydziału Promocji GZM, Marek Staroń oraz Agata Zabiegała z referatu zajmującego się nadzorem nad punktami obsługi pasażera, Anna Koteras (naczelnik Wydziału Prasowego ZTM), Michał Wawrzaszek (rzecznik prasowy ZTM), Sylwia Żywczok z Wydziału Prasowego ZTM.

W ramach drugiego etapu laureatów poprosimy już o przygotowanie konkretnych projektów identyfikacji wizualnej, do zastosowania we wszystkich punktach obsługi pasażera. Rozstrzygnięcie tego etapu nastąpić ma 30 września bieżącego roku. W finale jury będzie oceniać nadesłane projekty pod względem funkcjonalności, estetyki i ergonomii.

Wszystkim uczestnikom bardzo dziękujemy za zgłoszenia, a osobom zakwalifikowanym do następnego etapu gratulujemy i zachęcamy do współpracy.

Najnowsze informacje
Kartę ŚKUP można już zamówić do domu lub odebrać w 10 dodatkowych punktach ZTM
Kartę ŚKUP można już zamówić do domu lub odebrać w 10 dodatkowych punktach ZTM

To jedne z najbardziej przyjaznych zmian w systemie ŚKUP od czasu jego wdrożenia. Pasażerowie mogą już korzystać z możliwości wysyłki kart ŚKUP pod wskazany adres. Koszt tej dodatkowej usługi wynosi 10 zł. Zwiększa się także zakres spraw, które można załatwić w Punktach Obsługi Pasażera. Od teraz można w nich m.in. odebrać kartę spersonalizowaną albo odblokować, zastrzec lub zwrócić kartę. Takich punktów w Metropolii jest 10: po jednym w Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Piekarach Śląskich, Sosnowcu, Tychach i Tarnowskich Górach oraz trzy w Katowicach.

Tour de Pologne: ZTM zmienia 200 rozkładów jazdy. Gdzie i kiedy szukać informacji?
Tour de Pologne: ZTM zmienia 200 rozkładów jazdy. Gdzie i kiedy szukać informacji?

Organizacja wyścigu Tour de Pologne oznacza wyłączenie przez organizatora imprezy i służby drogowe setek ulic na obszarze Metropolii. To będzie przyczyną licznych utrudnień. Zarząd Transportu Metropolitalnego dostosowuje ruch autobusów i tramwajów do trasy i czasu przejazdu kolarzy oraz apeluje, aby z informacjami o zmianach zapoznać się przed wyjściem z domu na przystanek. Można to zrobić na kilka sposobów.