Bezpłatnie na „Jarmark na Nikiszu 2019”

Data publikacji: 28.11.2019

Na tegoroczny jarmark świąteczny, który zostanie zorganizowany w katowickiej dzielnicy Nikiszowiec, dojechać będzie można bezpłatnymi autobusami, które zorganizował ZTM. W związku z tym wydarzeniem przygotowano również inne zmiany w komunikacji.

Impreza „Jarmark na Nikiszu 2019” odbędzie się na placu Wyzwolenia w Katowicach-Nikiszowcu od 6 do 8 grudnia. Na czas jej trwania zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej na terenie tej katowickiej dzielnicy, a dojazd dla uczestników jarmarku zapewnią linie specjalne. Uruchomione będą dwie bezpłatne linie autobusowe:

  • Linia S1, kursująca w relacji: Katowice MickiewiczaNikiszowiec Kościół (stanowisko przy ul. Nałkowskiej, przy lodowisku), z częstotliwością kursowania co 20 minut w sobotę i niedzielę oraz co 30 minut w piątek. Połączenie obsługiwane będzie autobusami elektrycznymi na poziomie 94% wszystkich realizowanych kursów.

  • Linia S2, kursująca w relacji: Katowice Fabryka PorcelanyKatowice Cmentarz KomunalnyNikiszowiec Kościół (stanowisko przy ul. Nałkowskiej, przy lodowisku). Z częstotliwością kursowania co 20 minut w sobotę i niedzielę oraz co 30 minut w piątek.

Tymczasem dla linii autobusowych standardowo kursujących przez dzielnicę Nikiszowiec, tj. linii nr: 72, 108, 109, 292, 695, 920, 930 i 906N od wyjazdów w czwartek 5 grudnia do niedzieli 8 grudnia, wprowadzona zostanie trasa objazdowa, przebiegająca dwukierunkowo ulicą Nałkowskiej, z obsługą przystanku Nikiszowiec Kościół w lokalizacjach tymczasowych:

  • w kierunku Giszowca - przy ul. Nałkowskiej (przy lodowisku),
  • w kierunku Szopienic - przy placu Wyzwolenia, rejon skweru Zillmannów.

Zapraszamy wszystkich mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz gości do udziału w tegorocznej edycji jarmarku oraz skorzystania z naszej oferty, a zwłaszcza bezpłatnych linii autobusowych.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.