Dzieci opanowały siedzibę ZTM [GALERIA ZDJĘĆ + FILM]

Data publikacji: 22.09.2019

Pokazaliśmy najmłodszym jak pracujemy i czym jest tworzenie komunikacji miejskiej. Współpracownicy z różnych miejskich instytucji i organizacji wsparli nas swoją wiedzą i przekazali cenne wskazówki. Dzień Otwarty ZTM zgromadził kilkaset dzieci z wielu szkół podstawowych.

W ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu zorganizowaliśmy Dzień Otwarty ZTM, na które zostały zaproszone dzieci ze szkół Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Pisaliśmy o tym tutaj: https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/pierwszy-dzien-otwarty-ztm-juz-niebawem.

Nasza akcja okazała się sukcesem – dzieci były bardzo zadowolone z możliwości bliższego przyjrzenia się pracy w komunikacji, podstawionemu pojazdowi oraz posłuchania słów ekspertów. Każda z grup została oprowadzona po najważniejszych jednostkach ZTM, gdzie nasi pracownicy starali się w przystępny dla uczniów sposób wytłumaczyć, jak wygląda ich codzienna praca i z jakimi trudnościami muszą mierzyć się każdego dnia. Dzieci zwiedziły niemal cały budynek, poznając świat komunikacji publicznej w wielu różnych wymiarach. Staraliśmy się dobrać zespół przewodników w taki sposób, aby można było poruszyć tematy związane z różnymi dziedzinami życia. Oprócz opowieści z życia transportu publicznego przekazaliśmy wiedzę w zakresie pierwszej pomocy, bezpieczeństwa oraz pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

Przedsięwzięcie stanowiło dla nas jednak wielkie wyzwanie, którego realizacja nie byłaby możliwa bez pomocnej dłoni naszych współpracowników z różnych instytucji. Bardzo dziękujemy za współpracę Fundacji „Ważne Miejsce”, pracownikom straży miejskiej, policji, straży pożarnej oraz miłośnikom, którzy zaprezentowali nam swoje bogate kolekcje biletów. Dziękujemy również wszystkim naszym pracownikom za wysiłek włożony w organizację i wsparcie merytoryczne.

Zapraszamy do oglądnięcia FILMU oraz galerii zdjęć z wydarzenia.

 

 

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.