Kolejne działania zapobiegawcze ZTM przeciwko koronawirusowi

Data publikacji: 10.03.2020

Zawieszenie sprzedaży biletów przez kierowców, regularna obsługa przystanków „na żądanie” oraz dodatkowe wietrzenie pojazdów – to niektóre z kolejnych działań podjętych przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, których celem jest zapobieganie zakażeniu.

Dotychczas ZTM zalecił operatorom mycie pojazdów ze szczególną dokładnością oraz wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi autobusów, tramwajów i trolejbusów podczas obsługi przystanków. Ponadto organizator komunikacji miejskiej zintensyfikował kontrole czystości pojazdów oraz przystąpił do realizacji akcji informacyjnej – w pojazdach oraz Punktach Obsługi Pasażera wywieszone zostały plakaty informujące pasażerów o tym, jak zapobiegać zakażeniu. Z takimi samymi informacjami można zapoznać się również w mediach społecznościowych ZTM.

Dziś ZTM (11.03) wydał kolejne dyspozycje przewoźnikom. Operatorom zalecono regularną obsługę wszystkich przystanków – również tych „na żądanie”. Dzięki temu minimalizowana jest liczba dotknięć przez pasażerów przycisków. Ponadto kierowcom i motorniczym zarekomendowano dodatkowe wietrzenie pojazdów – poprzez otwieranie wszystkich drzwi na co najmniej minutę przed odjazdem z początkowego przystanku. Zawieszono również sprzedaż biletów w pojazdach na dwa tygodnie (od 12.03).

ZTM przygotowuje się również do działań obejmujących przeprowadzanie dodatkowej dezynfekcji automatów biletowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie najczęściej dotykanym przez pasażerów elementom urządzeń, czyli ekranowi, klawiaturze, rynnie (gdzie wydawane są bilety papierowe i reszta) oraz wlotowi na monety.

Podsumowanie działań podjętych przez ZTM:

  • mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,

  • wzmożona kontrola czystości pojazdów,

  • zalecenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,

  • zawieszenie sprzedaży biletów w pojazdach na dwa tygodnie (od 12.03),

  • realizacja akcji informacyjnej (plakaty w pojazdach oraz POP, media społecznościowe),

  • decyzja o przeprowadzaniu dodatkowego czyszczenia automatów biletowych,

  • zamknięcie POP i POK (aktualizacja: od 19.03 Punkty Obsługi Klienta zostały otwarte),

  • regularna obsługa przystanków „na żądanie”,

  • dodatkowe wietrzenie pojazdów.

Najnowsze informacje
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]

Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji oraz niewystarczającej liczby kierowców, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta jest zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.