Od stycznia Zarząd Transportu Metropolitalnego

Data publikacji: 27.12.2018

Od 1 stycznia 2019 roku Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przejmuje organizację komunikacji publicznej na terenie miast należących do związku. Za realizację tego zadania odpowiadać będzie jednostka budżetowa Metropolii – Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Od początku 2019 roku ZTM staje się jedynym organizatorem transportu, łącząc dotychczasowych trzech organizatorów – Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach oraz Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach. Od tej chwili wszystkie autobusy, tramwaje i trolejbusy funkcjonować będą pod jednym szyldem – ZTM.

Dla pasażera

Co te zmiany oznaczają dla pasażera? Funkcjonowanie komunikacji miejskiej będzie odbywało się bez zakłóceń. Wszystkie bilety zachowują swoją ważność, nie zmieniają się ich ceny, nie ma również żadnych zmian dotyczących rozkładów jazdy, numeracji linii autobusowych lub tramwajowych, działania infolinii czy punktów obsługi.

Od stycznia wprowadzane do sprzedaży będą nowe wzory biletów jednorazowych, jednak co istotne, dotychczasowe bilety będą nadal obowiązywać. Pasażerowie, którzy mają już kupione bilety, bez przeszkód mogą je wykorzystywać – nie ma wyznaczonego ostatecznego terminu, do którego są one ważne.

Nowa nazwa

Nowa nazwa organizatora transportu – Zarząd Transportu Metropolitalnego zacznie się sukcesywnie pojawiać na elementach zawierających identyfikację dotychczasowych jednostek (informacje taryfowe w pojazdach, bilety, przystanki czy punkty obsługi). Modyfikacje będą realizowane sukcesywnie, natomiast pasażerowie z całej komunikacji miejskiej mogą korzystać na dotychczasowych zasadach.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.