Pierwsze karty ŚKUP tracą ważność. Sprawdź swoją!

Data publikacji: 06.09.2019

Z końcem września upływa ważność najwcześniej wydanych kart ŚKUP. Dotyczy to zarówno kart spersonalizowanych, jak i niespersonalizowanych. Nową kartę można zamówić bezpłatnie. Osobom, które odbiorą nową kartę przed upływem ważności obecnej, bilety, środki oraz ulgi zostaną przeniesione. Pasażerowie mogą wymienić swoją kartę ŚKUP na 3 miesiące przed upływem daty jej ważności.

Okres żywotności kart ŚKUP został przewidziany na 4 lata. Wraz z końcem tego miesiąca wydawane od 2015 r. karty będą zatem tracić swoją ważność. W związku z tym Zarząd Transportu Metropolitalnego zachęca wszystkich posiadaczy kart ŚKUP do sprawdzenia daty ważności swoich kart oraz ich wymiany. Data ważności nadrukowana jest na każdej karcie w formacie mm/rr. Karta ważna jest do końca miesiąca nadrukowanego na karcie (np. 10/19 oznacza, że karta jest ważna do ostatniego dnia października 2019 r.).

Pasażerowie mogą wymienić swoją kartę ŚKUP na 3 miesiące przed upływem daty jej ważności. Wniosek można złożyć na Portalu Klienta lub w Punktach Obsługi Pasażera i Punktach Obsługi Klienta, których lista znajduje się na stronie organizatora przewozów w zakładce Kontakt – Punkty Obsługi.

Wymiana karty ŚKUP oraz odbiór nowej w ciągu 30 dni od złożenia wniosku i przed upływem daty ważności starej skutkuje przeniesieniem na nową kartę wszystkich zapisanych na starej karcie biletów, środków pieniężnych oraz ulg. Po upływie terminu ważności starej karty wykup uprawnień na niej zapisanych będzie możliwy wyłącznie w trybie reklamacyjnym. Wyrobienie nowej karty z powodu upływu terminu ważności jest bezpłatne.

Zarząd Transportu Metropolitalnego prosi podróżnych o składanie wniosków na wymianę karty ŚKUP z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem ze względu na cykl produkcji kart.

Szczegółowe informacje można uzyskać w punktach obsługi oraz na infolinii.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 X]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 X]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Tymczasowa awaria Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej
Tymczasowa awaria Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

W związku z niezależnymi od ZTM pracami serwisowymi niektóre funkcjonalności Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej są tymczasowo niedostępne.