Połączenia metropolitalne będą projektem nas wszystkich
Pasażerowie, miłośnicy transportu oraz odpowiedziany za optymalizację siatki połączeń zespół projektowy ZTM wspólnie analizowali nowy projekt połączeń metropolitalnych. Spotkanie przybrało formę prezentacji i warsztatów.
14 przyspieszonych linii autobusowych, skracających czas dojazdu do 25 ośrodków
w Metropolii oraz system nowych połączeń dowożących pasażerów do miejsc przesiadkowych, gdzie będą zatrzymywać się metrolinie – to główne założenia projektowanej siatki połączeń Zarządu Transportu Metropolitalnego. Koncepcja, która stanowi istotny element opracowywanej, nowej siatki komunikacji miejskiej, została przedstawiona pasażerom oraz miłośnikom transportu w środę 4 września w siedzibie organizatora przewozów.
Spotkanie z przybyłymi na zaproszenie gośćmi rozpoczęła dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego Małgorzata Gutowska. W czasie krótkiej prezentacji przedstawiono najważniejsze aspekty funkcjonowania firmy, m.in. omówiono zasady i poziom finansowania działalności oraz obszar świadczenia usług ZTM.
W kolejnej części spotkania, zastępca dyrektora ds. przewozów w ZTM Aleksander Sobota, który jest jednocześnie szefem zespołu projektowego odpowiedzialnego za optymalizację siatki połączeń i pracownikiem naukowym Politechniki Śląskiej, szczegółowo zaprezentował koncepcję utworzenia połączeń metropolitalnych. Zgodnie z założeniami mają one stanowić kręgosłup sieci komunikacji miejskiej. Ponadto, w czasie wystąpienia, szczegółowo przedstawiono także projekt połączeń o charakterze dowozowym, które w przyszłości będą umożliwiać zainteresowanym przesiadki pomiędzy liniami. W czasie prezentacji omówiono m.in. częstotliwość i relacje poszczególnych typów połączeń.
Ostatnią część spotkania stanowiły warsztaty. Pasażerowie i miłośnicy transportu w grupach oceniali rozwiązania oraz wyrażali sugestie, które mogłyby usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w zakresie wstępnie zaproponowanych przez ZTM połączeń metropolitalnych oraz dowozowych. Przedstawiciele zespołu odpowiedzialnego za optymalizację siatki połączeń podkreślili, że zaproponowane przez przybyłych gości sugestie zostaną rozpatrzone pod kątem ich zasadności i możliwości wdrożenia.
Zarząd Transportu Metropolitalnego pragnie jeszcze raz podziękować wszystkim przybyłym gościom. Pracownicy organizatora przewozów podkreślają wdzięczność za poświęcony czas oraz przeprowadzone w sposób merytoryczny konsultacje.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Zmiany dotyczą między innymi liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30% wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Od 19 kwietnia zmiany cen biletów. Nowe bilety i możliwość oszczędzania w aplikacji mobilnej
19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa. Oprócz zmian w cenniku wprowadzone zostaną nowości dla pasażerów, m.in. specjalny bilet na czas pandemii oraz nowe bilety długookresowe.