Połączenia metropolitalne będą projektem nas wszystkich

Data publikacji: 06.09.2019

Pasażerowie, miłośnicy transportu oraz odpowiedziany za optymalizację siatki połączeń zespół projektowy ZTM wspólnie analizowali nowy projekt połączeń metropolitalnych. Spotkanie przybrało formę prezentacji i warsztatów.

14 przyspieszonych linii autobusowych, skracających czas dojazdu do 25 ośrodków
w Metropolii oraz system nowych połączeń dowożących pasażerów do miejsc przesiadkowych, gdzie będą zatrzymywać się metrolinie – to główne założenia projektowanej siatki połączeń Zarządu Transportu Metropolitalnego. Koncepcja, która stanowi istotny element opracowywanej, nowej siatki komunikacji miejskiej, została przedstawiona pasażerom oraz miłośnikom transportu w środę 4 września w siedzibie organizatora przewozów.

Spotkanie z przybyłymi na zaproszenie gośćmi rozpoczęła dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego Małgorzata Gutowska. W czasie krótkiej prezentacji przedstawiono najważniejsze aspekty funkcjonowania firmy, m.in. omówiono zasady i poziom finansowania działalności oraz obszar świadczenia usług ZTM.

W kolejnej części spotkania, zastępca dyrektora ds. przewozów w ZTM Aleksander Sobota, który jest jednocześnie szefem zespołu projektowego odpowiedzialnego za optymalizację siatki połączeń i pracownikiem naukowym Politechniki Śląskiej, szczegółowo zaprezentował koncepcję utworzenia połączeń metropolitalnych. Zgodnie z założeniami mają one stanowić kręgosłup sieci komunikacji miejskiej. Ponadto, w czasie wystąpienia, szczegółowo przedstawiono także projekt połączeń o charakterze dowozowym, które w przyszłości będą umożliwiać zainteresowanym przesiadki pomiędzy liniami. W czasie prezentacji omówiono m.in. częstotliwość i relacje poszczególnych typów połączeń.

Ostatnią część spotkania stanowiły warsztaty. Pasażerowie i miłośnicy transportu w grupach oceniali rozwiązania oraz wyrażali sugestie, które mogłyby usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w zakresie wstępnie zaproponowanych przez ZTM połączeń metropolitalnych oraz dowozowych. Przedstawiciele zespołu odpowiedzialnego za optymalizację siatki połączeń podkreślili, że zaproponowane przez przybyłych gości sugestie zostaną rozpatrzone pod kątem ich zasadności i możliwości wdrożenia.

Zarząd Transportu Metropolitalnego pragnie jeszcze raz podziękować wszystkim przybyłym gościom. Pracownicy organizatora przewozów podkreślają wdzięczność za poświęcony czas oraz przeprowadzone w sposób merytoryczny konsultacje.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.