Przez wakacje organizowaliśmy zajęcia dla setek dzieci

Data publikacji: 29.08.2019

Pracownicy ZTM we współpracy ze spółką Tramwaje Śląskie SA zorganizowali wakacyjne lekcje komunikacyjne dla dzieci, które uczestniczyły w półkoloniach w miastach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Edukacja i zabawa wywołały wśród najmłodszych wiele pozytywnych emocji.

Zajęcia organizowane były na terenie dwóch zajezdni tramwajowych – w Katowicach-Zawodziu i Chorzowie-Batorym. Odbywały się one raz w tygodniu od 1 lipca do 31 sierpnia. Dodatkowo 7 sierpnia zorganizowane zostały zajęcia specjalnie dla dzieci pracowników ZTM i TŚ, w których uczestniczyło 29 osób.

Poprzez zabawę chcieliśmy nauczyć najmłodszych właściwych zachowań komunikacyjnych i zachęcić do podróżowania transportem zbiorowym. W ramach tych spotkań, które każdorazowo trwały ok. 2,5 godziny, oprócz zajęć merytorycznych w formie dyskusji i prezentacji, uczestnicy mogli również zwiedzić zajezdnię, gdzie pracownik TŚ chętnie opowiadał o specyfice swojej pracy. Można było na własne oczy zobaczyć, jak w praktyce wygląda techniczna obsługa taboru oraz poznać ciekawostki z pracy motorniczego.

Najnowsze informacje
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]

Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji oraz niewystarczającej liczby kierowców, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta jest zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.