Świąteczne życzenia i świąteczne rozkłady jazdy

Data publikacji: 09.04.2020

Zdrowia, pogody ducha oraz wszelkiego dobra z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzą Dyrekcja oraz Pracownicy ZTM! Apelujemy, aby w tym wyjątkowym okresie zostać w domach. Osobom, które jednak planują podróże komunikacją miejską, zalecamy, aby sprawdziły rozkłady jazdy.

W czasie Świąt Wielkanocnych komunikacja ZTM funkcjonować będzie według dotychczasowych zasad, przyjętych w następstwie wprowadzenia stanu epidemii.

Równocześnie w okresie świątecznym zachowują ważność specjalne rozkłady jazdy, które obowiązują w Wielką Sobotę, Wielką Niedzielę i Poniedziałek Wielkanocny. Poniżej kilka szczegółów:

 

11 kwietnia (Wielka Sobota)

Obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w soboty, z uwzględnieniem kilku wyjątków. Szczegółowe informacje dostępne są w specjalnym komunikacie.

 

12 kwietnia (święto szczególne – Niedziela Wielkanocna)

Obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w niedziele i święta, z uwzględnieniem wyjątków: według rozkładów jazdy ważnych w Niedzielę Wielkanocną będą kursowały niemal wszystkie linie tramwajowe.

Dodatkowo zawieszamy funkcjonowanie części linii autobusowych. Niektóre będą kursowały wg rozkładów ważnych w Niedzielę Wielkanocną, inne wg rozkładów jazdy ważnych w niedziele i święta niehandlowe.

Wyjątkiem w kursowaniu linii trolejbusowych będzie zawieszenie niektórych kursów nocnych.

Szczegółowe informacje dostępne są w specjalnym komunikacie.

 

13 kwietnia (święto szczególne – Poniedziałek Wielkanocny)

Obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w niedziele i święta, z uwzględnieniem wyjątków: linie tramwajowe w większości pojadą według rozkładów ważnych w Poniedziałek Wielkanocny.

Linie autobusowe: zawieszamy funkcjonowanie kilku linii, część pojedzie według rozkładów jazdy ważnych w Poniedziałek Wielkanocny, a część według rozkładów na niedziele i święta niehandlowe.

Wyjątkiem w kursowaniu linii trolejbusowych będzie zawieszenie niektórych kursów nocnych.

 

Szczegółowe informacje dotyczace zmian w rozkładach jazdy na czas Świąt znajdują się w specjalnym komunikacie.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.