Utrudnienia w Zabrzu - modernizacja infrastruktury tramwajowej

Data publikacji: 04.07.2019

Zawieszenie kursowania linii tramwajowej nr 5 oraz zmiany rozkładów jazdy tramwajów i tras autobusów - to rezultat rozpoczęcia inwestycji w infrastrukturę tramwajową na terenie Zabrza. Pasażerów czeka szereg zmian.

W związku z inwestycją prowadzoną wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i Religi, od soboty 6 lipca wprowadzane będą stopniowe zmiany w kursowaniu linii tramwajowej nr 5. W sobotę i niedzielę zawieszone zostanie kursowanie tej linii, a jej zadania przejmie linia tramwajowa nr 30, kursująca ze zwiększoną częstotliwością w swojej stałej relacji: Bytom Plac Sobieskiego – Zabrze Biskupice Pętla. Na odcinku od Biskupic do centrum Zabrza (Zabrze Goethego) uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza oznaczona jako T-5. Ponadto zostanie przygotowana infrastruktura tramwajowa do wznowienia kursowania linii tramwajowej nr 5 na skróconej trasie: Bytom Plac Sikorskiego – Zabrze Biskupice Pętla – Zabrze Stalmacha (stanowisko tymczasowe).

Dodatkowo, w związku z wyłączeniem z ruchu ulicy Karola Miarki, wprowadzone zostaną trasy objazdowe dla linii autobusowych nr: 15, 81, 83, 86, 156, 270, 286, 617, 617N i 720.

Od poniedziałku 8 lipca wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy linii tramwajowej nr 5, która kursować będzie w skróconej relacji: Bytom Plac Sikorskiego – Zabrze Biskupice Pętla – Zabrze Stalmacha (stanowisko tymczasowe). Od godziny 23:00 do 4:00 przejazdy z Bytomia do Zabrza realizowane będą w systemie przesiadkowym, tj. z linii tramwajowej nr 5 na autobusową komunikację zastępczą T-5 (konieczność przesiadki na przystanku Zabrze Biskupice Pętla).

W celu wprowadzenia tychże zmian nastąpią również modyfikacje rozkładów jazdy linii tramwajowych nr: 4, 9 i 11, polegające w głównej mierze na korektach na odcinku od przystanku Zabrze Lompy do centrum miasta.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.