Zamiast biletu papierowego – aplikacja mobilna
Wygodnie, banalnie prosto i ekspresowo. Tak funkcjonują aplikacje mobilne, które umożliwiają zakup biletów na komunikację miejską ZTM. Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych, w których dostępne są bilety na komunikację publiczną, organizowaną przez Zarząd Transportu Metropolitalnego. Pozwalają one na wygodniejsze korzystanie z usług miejskiej komunikacji, której organizatorzy coraz mocniej stawiają na innowacyjność.
Bilet kupiony przez smartfon ma taką samą cenę, jak bilet elektroniczny na kartę ŚKUP i jest nieco tańszy od biletu papierowego. Aby móc skorzystać z tej formy biletu, trzeba zainstalować jedną z czterech aplikacji, z którą ZTM współpracuje.
Podczas kontroli należy, należy pokazać urządzenie z otwartą aplikacją i odpowiednią zakładką – tak, by kontroler mógł odczytać wszystkie potrzebne informacje. Pamiętajmy przy tym, iż bilet skasowany w momencie kontroli nie jest ważny i oznacza wypisanie opłaty dodatkowej.
Aplikacje, z którymi współpracuje Zarząd Transportu Metropolitalnego to:
- moBILET,
- Skycash,
- Jakdojade,
- mPay.
Są one dostępne zarówno w wersji na telefony z systemem Android, jak i na iOS.
Zachęcamy do korzystania!

Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii
[Aktualizacja 16.06., godz. 7:30] Od 4 czerwca obowiązują zmiany na ok. 30 liniach. Wdrożenie tak licznych i nagłych modyfikacji było konieczne w związku z niezaplanowanym wyłączeniem przejazdów w rejonie estakady w Chorzowie.

Michał Wadowski nowym dyrektorem Zarządu Transportu Metropolitalnego
Michał Wadowski został oficjalnie powołany na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM). Od 29 marca br. pełnił obowiązki dyrektora, łącząc tę funkcję z rolą zastępcy dyrektora ds. administracyjnych. Wcześniej pracował w strukturach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii jako główny specjalista. Posiada również wieloletnie doświadczenie w pracy na rzecz instytucji samorządowych.