Zamiast biletu papierowego – aplikacja mobilna
Wygodnie, banalnie prosto i ekspresowo. Tak funkcjonują aplikacje mobilne, które umożliwiają zakup biletów na komunikację miejską ZTM. Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych, w których dostępne są bilety na komunikację publiczną, organizowaną przez Zarząd Transportu Metropolitalnego. Pozwalają one na wygodniejsze korzystanie z usług miejskiej komunikacji, której organizatorzy coraz mocniej stawiają na innowacyjność.
Bilet kupiony przez smartfon ma taką samą cenę, jak bilet elektroniczny na kartę ŚKUP i jest nieco tańszy od biletu papierowego. Aby móc skorzystać z tej formy biletu, trzeba zainstalować jedną z czterech aplikacji, z którą ZTM współpracuje.
Podczas kontroli należy, należy pokazać urządzenie z otwartą aplikacją i odpowiednią zakładką – tak, by kontroler mógł odczytać wszystkie potrzebne informacje. Pamiętajmy przy tym, iż bilet skasowany w momencie kontroli nie jest ważny i oznacza wypisanie opłaty dodatkowej.
Aplikacje, z którymi współpracuje Zarząd Transportu Metropolitalnego to:
- moBILET,
- Skycash,
- Jakdojade,
- mPay.
Są one dostępne zarówno w wersji na telefony z systemem Android, jak i na iOS.
Zachęcamy do korzystania!
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.