Zamiast biletu papierowego – aplikacja mobilna

Data publikacji: 23.04.2019

Wygodnie, banalnie prosto i ekspresowo. Tak funkcjonują aplikacje mobilne, które umożliwiają zakup biletów na komunikację miejską ZTM. Zachęcamy do korzystania z aplikacji mobilnych, w których dostępne są bilety na komunikację publiczną, organizowaną przez Zarząd Transportu Metropolitalnego. Pozwalają one na wygodniejsze korzystanie z usług miejskiej komunikacji, której organizatorzy coraz mocniej stawiają na innowacyjność.

Bilet kupiony przez smartfon ma taką samą cenę, jak bilet elektroniczny na kartę ŚKUP i jest nieco tańszy od biletu papierowego. Aby móc skorzystać z tej formy biletu, trzeba zainstalować jedną z czterech aplikacji, z którą ZTM współpracuje.

Podczas kontroli należy, należy pokazać urządzenie z otwartą aplikacją i odpowiednią zakładką – tak, by kontroler mógł odczytać wszystkie potrzebne informacje. Pamiętajmy przy tym, iż bilet skasowany w momencie kontroli nie jest ważny i oznacza wypisanie opłaty dodatkowej.

Aplikacje, z którymi współpracuje Zarząd Transportu Metropolitalnego to:

  • moBILET,
  • Skycash,
  • Jakdojade,
  • mPay.

Więcej o aplikacjach.

Są one dostępne zarówno w wersji na telefony z systemem Android, jak i na iOS.

Zachęcamy do korzystania!

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.