Znajdź połączenia

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

„Raport społecznej odpowiedzialności Zarządu Transportu Metropolitalnego za rok 2020“ to pierwszy tego typu dokument, przygotowany według międzynarodowych wytycznych. Prezentuje on wizję budowania lepszego miejsca do życia dzięki odpowiedniemu zarządzaniu komunikacją miejską.

„Otwieramy szeroko drzwi na powrót normalności“ – aktywnie zachęcamy do komunikacji miejskiej
„Otwieramy szeroko drzwi na powrót normalności“ – aktywnie zachęcamy do komunikacji miejskiej

Ruszyła nasza kampania zachęcająca do powrotu do komunikacji miejskiej, w której aktywnie przypominamy, dlaczego warto korzystać z transportu zbiorowego. Kampania objęła przede wszystkim media społecznościowe, w dalszej kolejności wsparta zostanie mediami tradycyjnymi.

Bardziej cyfrowy ZTM. Wyższy komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów zagwarantuje nowa aplikacja
Bardziej cyfrowy ZTM. Wyższy komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów zagwarantuje nowa aplikacja

Nasi pracownicy testują aplikację, która zmienia dotychczasowy proces kontroli bezpieczeństwa i standardów pojazdów komunikacji miejskiej. Nowatorski system ma ułatwić wychwytywanie niedociągnięć, które są kluczowe dla pasażerów, takie jak np. czystość i wyposażenie pojazdu, sprawność kasowników i klimatyzacji czy też elementy związane z bezpieczeństwem i komfortem podróżujących.

Dwie kolejne metrolinie od 3 lipca. M22 będzie jeździć o ponad 20 minut szybciej
Dwie kolejne metrolinie od 3 lipca. M22 będzie jeździć o ponad 20 minut szybciej

Zupełnie nowe połączenie między Katowicami a Bojszowami, które pozwoli skrócić czas przejazdu w tym kierunku nawet o ponad 20 minut – to linia M22, która po raz pierwszy wyjedzie 3 lipca. Z kolei linie 77 i 77N tego dnia zostaną przekształcone w linię M101, dzięki czemu wzrośnie częstotliwość kursowania na tej trasie.

Transport publiczny wyjdzie z kryzysu obronną ręką - debata na Kongresie Polityki Miejskiej z udziałem ekspertów ZTM
Transport publiczny wyjdzie z kryzysu obronną ręką - debata na Kongresie Polityki Miejskiej z udziałem ekspertów ZTM

8 czerwca odbyła się w ramach Kongresu Polityki Miejskiej debata „Czego nauczyła nas pandemia - perspektywa transportu publicznego”. Uczestniczyli w niej eksperci z 4 instytucji - dyrektor Małgorzata Gutowska oraz zastępca dyrektora ds. handlowych Andrzej Stangret z Zarządu Transportu Metropolitalnego, zastępca dyrektora ds. transportu Maciej Sobieraj z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi i zastępca dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Katarzyna Hebel.