Find the routes

News

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 II]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 II]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Zmiany dotyczą między innymi liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Powstaną autobusowe linie metropolitalne. Usprawnią podróżowanie po GZM
Powstaną autobusowe linie metropolitalne. Usprawnią podróżowanie po GZM

System 30 połączeń autobusowych ZTM, dzięki którym będzie można łatwiej przemieszczać się między gminami i miastami – to autobusowe linie metropolitalne, które mają być uruchamiane już od kwietnia. Metropolia przedstawiła uzgodniony przebieg połączeń.

ZTM podsumowuje ubiegły rok. Publikacja Raportu 2020
ZTM podsumowuje ubiegły rok. Publikacja Raportu 2020

Jak pandemia wpłynęła na działania Zarządu Transportu Metropolitalnego? Jakie zmiany wprowadził oraz jakie cele zrealizował największy organizator komunikacji miejskiej w kraju? Na te i na wiele innych pytań odpowiada właśnie opublikowany „Raport 2020".

W automatach solarnych zapłacimy kartą
W automatach solarnych zapłacimy kartą

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia prowadzi pilotażowy program, w ramach którego uruchomiono 10 solarnych automatów biletowych, w których pasażerowie mogą płacić zarówno kartą, jak i gotówką. Urządzenia zostały zainstalowane w gminach, gdzie do tej pory nie funkcjonowały biletomaty.

Tytuł „Przyjazny Pracodawca 2020” przyznany.  Związkowcy docenili Zarząd Transportu Metropolitalnego
Tytuł „Przyjazny Pracodawca 2020” przyznany. Związkowcy docenili Zarząd Transportu Metropolitalnego

Ogólnokrajowy Pracowniczy Związek Zawodowy „Konfederacja Pracowników” wybrał „Przyjaznego Pracodawcę 2020”. Tytuł otrzymał Zarząd Transportu Metropolitalnego, który według Zarządu Związku modelowo połączył realizację trudnych wyzwań, jakie przyniosła pandemia, z troską o komfort pracy i bezpieczeństwo swoich pracowników.

Propozycja zmian w taryfie przekazana do konsultacji ze związkami zawodowymi
Propozycja zmian w taryfie przekazana do konsultacji ze związkami zawodowymi

Wprowadzone ograniczenia, zwiększenie częstotliwości dezynfekcji pojazdów, konieczność zapewnienia dodatkowych kursów na kluczowych trasach oraz znaczny spadek liczby pasażerów, a co za tym idzie-spadek dochodów ze sprzedaży biletów o około 100 mln zł, istotnie pogorszyły sytuację finansową organizatorów transportu publicznego. Nie inaczej jest w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, gdzie komunikacja miejska organizowana jest przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, bardzo mocno odczuwa skutki pandemii. Dlatego też koniecznością stała się zmiana taryfy i cen biletów. Projekt tych zmian właśnie został przekazany do konsultacji ze związkami zawodowymi. Wśród proponowanych rozwiązań, przedstawiono również nowe możliwości, promujące regularne korzystanie z komunikacji miejskiej.