Bądź EKO i kasuj bilet przez smartfona

Data publikacji: 13.09.2019

Zbliża się Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu. Organizowany jest w państwach europejskich od 2002 roku i skupia się na promocji zrównoważonego transportu miejskiego.

Tegoroczna edycja ETZT potrwa od 16 do 22 września 2019 roku i skoncentruje się na promocji bezpiecznych spacerów, jazdy na rowerze i korzyści z tym związanych. Jak co roku, jest to także doskonała okazja do spotkania się i dyskusji o różnych aspektach mobilności, jakości powietrza oraz promocji transportu publicznego. W tegorocznych obchodach bierze udział również Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Na naszym terenie odbędzie się szereg różnych wydarzeń, które zostaną wkrótce ogłoszone.

Do tegorocznej edycji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, ze swoją inicjatywą włączył się także mPay, jeden z oficjalnych dystrybutorów biletów mobilnych Zarządu Transportu Metropolitalnego. Mobilne bilety i bezgotówkowe rozwiązania płatnicze to wygoda, ale i sposób na ochronę środowiska naturalnego.

Każdy, kto pomiędzy 16 a 22 września 2019 r. zarejestruje się w mPay, będzie mógł skorzystać ze specjalnego kodu promocyjnego: EKO2019. Wpisanie go w aplikacji pozwoli na zasilenie konta mPay o wartości 5 zł. Uzyskane w ten sposób środki będzie można przeznaczyć na zakup biletów komunikacji miejskiej ZTM. Aplikację mPay można pobrać za darmo w sklepach Google Play oraz App Store.

Serdecznie zapraszamy do przejazdów komunikacją miejską i korzystania z aplikacji mobilnych.

Najnowsze informacje
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]

Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji oraz niewystarczającej liczby kierowców, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta jest zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.