Bezpłatna komunikacja miejska ZTM dla kibiców Piasta

Data publikacji: 24.10.2019

Kibice posiadający karnety i bilety na spotkania aktualnego piłkarskiego mistrza Polski – Piasta Gliwice – już od najbliższej kolejki będą mogli bezpłatnie podróżować komunikacją miejską Zarządu Transportu Metropolitalnego. To pierwsza tego typu współpraca klubu z Górnego Śląska z metropolitalnym organizatorem transportu zbiorowego.

Kibice Niebiesko-Czerwonych będą mogli bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej w dniach meczowych na trzy godziny przed i dwie po meczu organizowanym przy ul. Okrzei w Gliwicach. Dotyczy to zarówno linii autobusowych, jak i tramwajowych oraz trolejbusowych. Dla ZTM jest to historyczne, bo pierwsze tego typu rozwiązanie. Umowa o współpracy będzie obowiązywać do końca roku.


Do przejazdów komunikacją miejską uprawniać będą karnety na rundę jesienną i na sezon 2019/2020 – w obu przypadkach dodatkowo wymagany jest wydruk papierowy z systemu biletowego, a także bilety na mecz zakupione w przedsprzedaży lub w kasie przed meczem.


Dzięki współpracy Piasta z Zarządem Transportu Metropolitalnego, kibice będą mogli bezpłatnie dotrzeć już na najbliższe spotkanie. W sobotę 26 października Niebiesko-Czerwoni zmierzą się na Stadionie Miejskim w Gliwicach z Koroną Kielce. Początek rywalizacji zaplanowano na godzinę 17:30. W pobliże stadionu będzie można dojeżdzać m.in. autobusami nr A4, 6, 57, 59, 80, 156, 187, 194, 250, 259, 617, 676, 840 i 850.

Najnowsze informacje
„Tramwaj Powstańczy” ponownie na trasach Metropolii
„Tramwaj Powstańczy” ponownie na trasach Metropolii

W drugiej połowie sierpnia znów przeniesiemy się w czasie. Warto wypatrywać zabytkowego tramwaju, kursującego przez ponad tydzień po metropolitalnej sieci. Połączy on miejsca, w których toczyła się historia, związana ze śląskimi powstaniami.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 7 VIII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 7 VIII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.