Bliższa współpraca pomiędzy Zarządem Transportu Metropolitalnego a Inspektoratem Transportu Drogowego

Data publikacji: 27.06.2019

Współpraca między ZTM oraz ITD właśnie się zacieśnia. To efekt listu intencyjnego, którego celem jest wspólna praca na rzecz poprawy jakości i bezpieczeństwa transportu publicznego w Metropolii. Przesłanką do tego typu działań jest fakt, iż 13 czerwca zostało oficjalnie uruchomione Centrum Zarządzania Ruchem, które umożliwi przesyłanie Inspektoratowi szczegółowych informacji.

Pomiędzy Zarządem Transportu Metropolitalnego a Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego podpisany został list intencyjny. Strony zadeklarowały wolę współpracy na płaszczyźnie działań mających poprawić funkcjonowanie transportu publicznego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Na czym polegać ma kooperacja? ZTM zadeklarował udostępnianie ITD szczegółowych danych, które będą uzyskiwane za pomocą Centrum Zarządzania Ruchem. Będą one dotyczyły między innymi lokalizacji pojazdów oraz organizacji ruchu w naszej sieci komunikacyjnej. Co więcej, porozumienie zakłada umożliwianie pracownikom ITD pełnienie obowiązków służbowych w siedzibie ZTM, w pomieszczeniach CZR.

Najnowsze informacje
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]

Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji oraz niewystarczającej liczby kierowców, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta jest zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.