Bliższa współpraca pomiędzy Zarządem Transportu Metropolitalnego a Inspektoratem Transportu Drogowego

Data publikacji: 27.06.2019

Współpraca między ZTM oraz ITD właśnie się zacieśnia. To efekt listu intencyjnego, którego celem jest wspólna praca na rzecz poprawy jakości i bezpieczeństwa transportu publicznego w Metropolii. Przesłanką do tego typu działań jest fakt, iż 13 czerwca zostało oficjalnie uruchomione Centrum Zarządzania Ruchem, które umożliwi przesyłanie Inspektoratowi szczegółowych informacji.

Pomiędzy Zarządem Transportu Metropolitalnego a Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego podpisany został list intencyjny. Strony zadeklarowały wolę współpracy na płaszczyźnie działań mających poprawić funkcjonowanie transportu publicznego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Na czym polegać ma kooperacja? ZTM zadeklarował udostępnianie ITD szczegółowych danych, które będą uzyskiwane za pomocą Centrum Zarządzania Ruchem. Będą one dotyczyły między innymi lokalizacji pojazdów oraz organizacji ruchu w naszej sieci komunikacyjnej. Co więcej, porozumienie zakłada umożliwianie pracownikom ITD pełnienie obowiązków służbowych w siedzibie ZTM, w pomieszczeniach CZR.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.