Dodatkowe i bezpłatne przejazdy na „Rapsodię Śląską” na Stadionie Śląskim

Data publikacji: 28.08.2019

Na koniec wakacji Stadion Śląski stanie się areną muzyczno-multimedialnego wydarzenia. Zainteresowani „Rapsodią Śląską” mogą liczyć nie tylko na bezpłatne wejścia na tę imprezę, ale i na bezpłatny dojazd i powrót z niej autobusami oraz tramwajami Zarządu Transportu Metropolitalnego.

W sobotę 31 sierpnia od godziny 21:00 na Stadionie Śląskim w Chorzowie będzie można posłuchać wyjątkowych kompozycji i spotkać cenionych artystów, również z Górnego Śląska. Swój występ zaplanowali Brodka, Miuosh, Igo, Grubson, Marcin Wyrostek wraz z 18 akordeonistami, Janusz Wawrowski, Orkiestra i Chór Filharmonii Śląskiej, Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk" oraz kwartet saksofonistów The Whoop Group.

Możliwość bezpiecznego i bezpłatnego dojazdu oraz powrotu na to wydarzenie zapewnią tramwaje i autobusy Zarządu Transportu Metropolitalnego. Połączenia zostały zaplanowane ze zwiększoną częstotliwością i będą realizowane większymi pojazdami. Zmiany obejmują kursy wszystkich linii tramwajowych, które przejeżdżają w pobliżu stadionu. Są to tramwaje nr 0, 6, 11 i 19, którymi można dostać się na miejsce koncertów m.in. z Katowic oraz tramwaj nr 9, który kursuje z Bytomia, Rudy Śląskiej i Świętochłowic do Chorzowa. Na liniach nr 14 oraz 20 pojawią się dodatkowe kursy w godzinach nocnych.

Dodatkowo autobusy linii przyspieszonych nr: 820, 830, 840 od godziny 15:00 będą kursować ze zwiększoną częstotliwością i obsługiwać pobliski przystanek. Na liniach nr 138 i 674 uruchomione zostaną dodatkowe kursy po zakończeniu imprezy, a linią nr 808 z centrum Katowic po uroczystości dojedziemy do miast takich jak Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza.

Wyżej wymienionymi liniami 31 sierpnia od godziny 16:00 do godziny 21:00 oraz 31 sierpnia od godziny 23:00 do 1 września do godziny 2:30 uczestnicy wydarzenia mogą podróżować bezpłatnie. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny i nie obowiązują wejściówki.

Szczegółowe informacje dostępne są w zakładce Rozkład jazdy - Komunikaty.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

„Raport społecznej odpowiedzialności Zarządu Transportu Metropolitalnego za rok 2020“ to pierwszy tego typu dokument, przygotowany według międzynarodowych wytycznych. Prezentuje on wizję budowania lepszego miejsca do życia dzięki odpowiedniemu zarządzaniu komunikacją miejską.