Dwukierunkowy Moderus dla Tramwajów Śląskich już po testach homologacyjnych
Zakończyły się procedury uruchomienia systemów kolejnego tramwaju dla Śląska. Dwukierunkowy Moderus dla Tramwajów Śląskich przeszedł próby homologacyjne. Po uzyskaniu właściwego świadectwa zostanie przewieziony z Poznania do Katowic.
Poznański producent tramwajów nie zwalnia tempa. Po uzyskaniu świadectwa homologacji dla tramwajów Moderus MF 10 AC, które przechodzą już procedurę odbiorową na Śląsku, firma zakończyła produkcję pierwszego z dwóch zamówionych przez Tramwaje Śląskie wagonów dwukierunkowych Moderus MF 10 AC BD. 22 kwietnia tramwaj został przewieziony do zajezdni Franowo w Poznaniu, gdzie przeszedł procedurę dynamicznych uruchomień poszczególnych systemów oraz próby homologacyjne. Opracowywany jest raport końcowy badań. Następnie wniosek finalny wraz z całą dokumentacją trafi do Transportowego Dozoru Technicznego, który wyda świadectwo homologacji dla nowego pojazdu. Po jego uzyskaniu wagon będzie mógł zostać przetransportowany do zajezdni w Katowicach. Produkcja drugiego z zamówionych wagonów dwukierunkowych trwa.
Równocześnie kolejne wagony jednokierunkowe podróżują z Wielkopolski na Śląsk. Dziś nad ranem do Katowic dotarł trzeci pojazd tego typu, a jutro oczekiwany jest przyjazd kolejnego. Niemal gotowe są wagony piąty i szósty.
Zakup 10 wagonów jednoczłonowych z poznańskiego Modertransu to część realizowanego przez Tramwaje Śląskie S.A. „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.