Komunikacja miejska w okresie Świąt: Duże zmiany na ponad 200 liniach

Data publikacji: 19.12.2019

W czasie świąt Bożego Narodzenia komunikacja miejska, organizowana przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, będzie kursowała w zmienionej formie. Modyfikacje zostaną wprowadzone już na dzień przed Wigilią, a stałe rozkłady zaczną ponownie obowiązywać po Nowym Roku.

Duże zmiany w komunikacji obejmują ponad 200 linii i będą obowiązywać od 23 do 30 grudnia. Ma to związek z przerwą w szkołach i zmniejszonym zapotrzebowaniem na usługi transportowe. Niektóre zmiany są też tradycyjnie wynikiem realizowanych prac remontowo-modernizacyjnych. Tak jest np. w przypadku tramwajowej linii nr 15, na której 23 grudnia, chwilę po północy, częściowo wstrzymane zostaną połączenia. Kursować będzie za to zastępcza komunikacja autobusowa. W poniedziałek, dzień przed Wigilią, na większości linii obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w dni robocze. Będą oczywiście odstępstwa od tej reguły. Szczegółowe informacje znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Rozkłady i Komunikaty. Zachęcamy wszystkich pasażerów do tego, aby podróże przez cały okres świąteczny planować przed wyjściem z domu.

W kolejny dzień, tj. we wtorek 24 grudnia – w Wigilię – będą obowiązywały rozkłady jazdy ważne w Wigilię, tj. rozkłady sobotnie z ograniczeniami w kursowaniu na liniach tramwajowych od godziny 16:00 oraz z wcześniejszymi zjazdami na liniach autobusowych i trolejbusowych w godzinach 16:00 – 18:00, tj. zgodnie z założeniami rozkładów jazdy poszczególnych linii. Na kolejne dwa dni świąteczne, tj. 25 oraz 26 grudnia (środa i czwartek), wprowadzono rozkłady jazdy ważne w niedziele i święta. Punkty Obsługi Pasażera ZTM i Punkty Obsługi Klienta ŚKUP w Wigilię czynne będą do godziny 13:00. W Boże Narodzenie i drugi dzień Świąt (25 i 26 grudnia) punkty te będą nieczynne.

27 i 30 grudnia, tzn. w piątek i poniedziałek po Świętach, tak jak i dzień przed Wigilią, będą obowiązywały rozkłady jazdy ważne w dni robocze z uwzględnieniem kilku wyjątków. Zawieszone będą tyskie linie szkolne, na niektórych liniach nie będą realizowane kursy oznaczone na tabliczkach przystankowych symbolem „f”. Punkty Obsługi Pasażera oraz Punkty Obsługi Klienta ŚKUP w tych dniach będą już czynne.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 X]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 X]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Tymczasowa awaria Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej
Tymczasowa awaria Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

W związku z niezależnymi od ZTM pracami serwisowymi niektóre funkcjonalności Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej są tymczasowo niedostępne.