Komunikacja w niedziele w 2020 r.
7 niedziel handlowych - tyle będzie do dyspozycji w ciągu 2020 roku. Oznacza to zmiany dla pasażerów, korzystających z oferty Zarządu Transportu Metropolitalnego. Linie autobusowe, kursujące w pobliżu centrów handlowych będą jeździć inaczej.
Koniec roku coraz bliżej. W związku z wprowadzoną ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele i święta, Zarząd Transportu Metropolitalnego przygotował zmiany w funkcjonowaniu komunikacji. Warto się z nimi zapoznać, zanim rozpoczniemy niedzielny wyjazd.
W 2020 roku będzie więcej niedziel niehandlowych. Częściej na rozkładzie jazdy zauważymy zatem informacje o kursach obowiązujących w niedziele i święta z zakazem handlu. Linie autobusowe, obsługujące centra handlowe, tj. linie nr: 26, 52, 53, 59, 109, 142, 710 i 850 będą kursowały w poniższych dniach według rozkładów jazdy ważnych w niedziele i święta niehandlowe, tj. bez obsługi przystanków przy centrach handlowych, a linie nr: 232, 250 i 750 nie będą kursowały:
- w styczniu – 1, 5, 6, 12, 19,
- w lutym – 2, 9, 16, 23,
- w marcu – 1, 8, 15, 22, 29,
- w kwietniu – 12, 13, 19,
- w maju – 1, 3, 10, 17, 24, 31,
- w czerwcu – 7,11, 14, 21,
- w lipcu – 5, 12, 19, 26,
- w sierpniu – 2, 9, 15, 16, 23,
- we wrześniu – 6,13, 20, 27,
- w październiku – 4, 11, 18, 25,
- w listopadzie – 1, 8, 11, 15, 22, 29,
- w grudniu – 6, 25, 26, 27.
Wyjątki stanowią dni podkreślone, tj. 1 stycznia, 12 kwietnia (pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych), 1 listopada i 25 grudnia, kiedy na niektórych z ww. linii będą obowiązywały inne rozkłady jazdywedług informacji lub rozkładów jazdy przekazanych wcześniej przez ZTM.
Oznacza to, że w 2020 roku tylko 7 niedziel nie będzie objętych zakazem handlu, tj. 26 stycznia, 5 i 26 kwietnia, 28 czerwca, 30 sierpnia, 13 i 20 grudnia.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.