Kontrolerzy ZTM w pełni wyposażeni. Więcej terminali i nowa funkcjonalność

Data publikacji: 10.06.2020

Od połowy maja etatowi kontrolerzy biletów posługują się nowymi terminalami. Teraz urządzenia te trafiły również do pozostałych kontrolujących – choć pierwotnie planowano, że stanie się to za kilka miesięcy. Od wprowadzenia terminali do użytku już zyskały one nową funkcjonalność – drukowanie potwierdzeń wniesienia opłaty w pojeździe.

W połowie maja etatowi kontrolerzy biletów otrzymali nowe, dodatkowe urządzenia kontrolerskie. Z ich użyciem kontrola odbywa się szybciej, a pasażerowie mają możliwość opłacania mandatu kartą płatniczą. Urządzenia nie tylko przyspieszają i ułatwiają proces kontroli. Dzięki nim pasażerowie mogą zapłacić karę za brak ważnego biletu kartą płatniczą. Po wprowadzeniu tego udogodnienia wielu pasażerów pytało nas, dlaczego tylko wybrani kontrolerzy posiadają takie urządzenia. Teraz każdy z naszych pracowników, zarówno etatowy, jak i nieetatowy, ma je na wyposażeniu.

Nie minął jeszcze miesiąc ich użytkowania, a urządzenia te otrzymały nową funkcjonalność. Pasażer wnoszący opłatę dodatkową w gotówce dotychczas otrzymywał wypisane ręcznie potwierdzenie uiszczenia opłaty dodatkowej i przewoźnego. Teraz możliwy jest wydruk takiego potwierdzenia przy użyciu nowego terminala. Dzięki temu dane dotyczące wniesionej opłaty od razu trafiają do naszych systemów teleinformatycznych.

Pasażerowie coraz chętniej korzystają z nowej możliwości uiszczenia opłaty dodatkowej. W trzy tygodnie wpłacono za pomocą kart płatniczych ponad 150 opłat dodatkowych, co stanowi ok. 30% wszystkich opłat „gotówkowych”. Liczba płatności kartą płatniczą stale rośnie.

Podjęliśmy również działania zmierzające do powiększenia grona kontrolerów. Wystąpiliśmy do Urzędów Pracy z pismem, w którym zwracamy się o organizację staży dla osób bezrobotnych w Wydziale Kontroli Biletów. Planujemy przyjąć 15 stażystów. Jeżeli uznamy, że spełniają oni nasze oczekiwania, podejmiemy starania o ich zatrudnienie na etatach.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Zmiany dotyczą między innymi liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30% wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Od 19 kwietnia zmiany cen biletów. Nowe bilety i możliwość oszczędzania w aplikacji mobilnej
Od 19 kwietnia zmiany cen biletów. Nowe bilety i możliwość oszczędzania w aplikacji mobilnej

19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa. Oprócz zmian w cenniku wprowadzone zostaną nowości dla pasażerów, m.in. specjalny bilet na czas pandemii oraz nowe bilety długookresowe.