Wprowadzamy aplikację mobilną dla pasażerów

Data publikacji: 14.04.2020

Zakodowanie biletu okresowego kupionego przez Portal Klienta lub pieniędzy, którymi zasililiśmy w ten sposób nasze konto; zgłaszanie awarii; sprawdzanie rozkładów jazdy – te i inne czynności można wykonać teraz przy pomocy smartfona. Taką możliwość daje Mobilna Aplikacja Pasażera – Mobilny ŚKUP.

Aplikację można już pobrać na telefony. Na razie jest dostępna na system Android, ale pojawi się również na iOS. W obecnej sytuacji aplikacja pomaga w minimalizowaniu kontaktu pasażera z newralgicznymi elementami systemu ŚKUP i w ten sposób przeciwdziała potencjalnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Do tej pory kupując bilet okresowy przez Portal Klienta ŚKUP lub doładowując w ten sposób swoją kartę, trzeba było ją później przyłożyć np. do kasownika, automatu lub parkomatu. Było to konieczne, aby ta wirtualna transakcja została niejako ściągnięta z systemu centralnego i zakodowana na karcie ŚKUP. Teraz możliwe jest zakodowanie biletów i zasileń Pieniądza Elektronicznego zakupionych na Portalu Klienta ŚKUP bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku. Oprócz wymienionych funkcjonalności, narzędzie umożliwia też składanie wniosków o fakturę VAT i składanie reklamacji, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Punktem Obsługi Pasażera czy Punktem Obsługi Klienta. Przy pomocy aplikacji zgłosimy także problem z pojazdem, w infrastrukturze przystankowej albo w automatach i parkomatach ŚKUP – z możliwością przesyłania zdjęć. W ten sposób można m.in. przesłać informację o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe, dzięki czemu szybciej podejmiemy kolejne działania związane z dostosowaniem się do rządowych ograniczeń w obowiązującym stanie epidemii. Mobilny ŚKUP daje też dostęp do rozkładów jazdy oraz komunikatów i umożliwia bezpośredni kontakt z nami. Aplikacja wyświetla także dane o posiadanej karcie (zapisane środki, ulgi, datę ważności) oraz daje możliwość zmiany hasła i kodu PIN, a nawet zablokowania karty. Całość charakteryzuje wygodny i nowoczesny interfejs. Obsługa aplikacji jest intuicyjna, a dodatkowym udogodnieniem jest samouczek, który uruchamia się przy pierwszym zalogowaniu do aplikacji. Narzędzie wykorzystuje NFC, dzięki czemu, aby zakodować kartę ŚKUP, wystarczy przyłożyć ją do telefonu i czekać na wyświetlenie odpowiedniego komunikatu.

Mobilny ŚKUP można bezpłatnie pobrać ze Sklepu Play. Niebawem będzie również dostępny w AppStore. Po więcej informacji zapraszamy tutaj: www.metropoliagzm.pl. Zachęcamy do pobrania i korzystania!

Źródło: Metropolia GZM

Najnowsze informacje
Grafika: Zobacz, jak korzystać z komunikacji miejskiej ZTM / Дізнайтесь, як користуватися громадським транспортом ZTM
Zobacz, jak korzystać z komunikacji miejskiej ZTM / Дізнайтесь, як користуватися громадським транспортом ZTM

31 maja kończy się możliwość korzystania z bezpłatnej komunikacji miejskiej dla obywateli Ukrainy, którzy w lutym przekroczyli granicę. Już teraz podpowiadamy, gdzie kupić bilet i jak korzystać z komunikacji miejskiej Zarządu Transportu Metropolitalnego. Після 31 травня припиняється можливість користування безкоштовним міським громадським транспортом для громадян України, які перетнули кордон у лютому. Інформуємо, де можна купити проїзний квиток і як користуватися міським громадським транспортом ZTM (Транспортного управління агломерації).

Grafika: Od 25 czerwca dwie nowe Metrolinie. Znikną przesiadki na trasie Pyskowice- Tarnowskie Góry
Od 25 czerwca dwie nowe Metrolinie. Znikną przesiadki na trasie Pyskowice- Tarnowskie Góry

Nowa linia metropolitalna M107 zapewni przez cały tydzień regularne, bezpośrednie połączenie Pyskowic i Zbrosławic z Tarnowskimi Górami. Druga emka – M105 będzie kursować na trasie Gliwice, Pyskowice oraz Knurów.