Wprowadzamy aplikację mobilną dla pasażerów

Data publikacji: 14.04.2020

Zakodowanie biletu okresowego kupionego przez Portal Klienta lub pieniędzy, którymi zasililiśmy w ten sposób nasze konto; zgłaszanie awarii; sprawdzanie rozkładów jazdy – te i inne czynności można wykonać teraz przy pomocy smartfona. Taką możliwość daje Mobilna Aplikacja Pasażera – Mobilny ŚKUP.

Aplikację można już pobrać na telefony. Na razie jest dostępna na system Android, ale pojawi się również na iOS. W obecnej sytuacji aplikacja pomaga w minimalizowaniu kontaktu pasażera z newralgicznymi elementami systemu ŚKUP i w ten sposób przeciwdziała potencjalnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Do tej pory kupując bilet okresowy przez Portal Klienta ŚKUP lub doładowując w ten sposób swoją kartę, trzeba było ją później przyłożyć np. do kasownika, automatu lub parkomatu. Było to konieczne, aby ta wirtualna transakcja została niejako ściągnięta z systemu centralnego i zakodowana na karcie ŚKUP. Teraz możliwe jest zakodowanie biletów i zasileń Pieniądza Elektronicznego zakupionych na Portalu Klienta ŚKUP bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku. Oprócz wymienionych funkcjonalności, narzędzie umożliwia też składanie wniosków o fakturę VAT i składanie reklamacji, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Punktem Obsługi Pasażera czy Punktem Obsługi Klienta. Przy pomocy aplikacji zgłosimy także problem z pojazdem, w infrastrukturze przystankowej albo w automatach i parkomatach ŚKUP – z możliwością przesyłania zdjęć. W ten sposób można m.in. przesłać informację o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe, dzięki czemu szybciej podejmiemy kolejne działania związane z dostosowaniem się do rządowych ograniczeń w obowiązującym stanie epidemii. Mobilny ŚKUP daje też dostęp do rozkładów jazdy oraz komunikatów i umożliwia bezpośredni kontakt z nami. Aplikacja wyświetla także dane o posiadanej karcie (zapisane środki, ulgi, datę ważności) oraz daje możliwość zmiany hasła i kodu PIN, a nawet zablokowania karty. Całość charakteryzuje wygodny i nowoczesny interfejs. Obsługa aplikacji jest intuicyjna, a dodatkowym udogodnieniem jest samouczek, który uruchamia się przy pierwszym zalogowaniu do aplikacji. Narzędzie wykorzystuje NFC, dzięki czemu, aby zakodować kartę ŚKUP, wystarczy przyłożyć ją do telefonu i czekać na wyświetlenie odpowiedniego komunikatu.

Mobilny ŚKUP można bezpłatnie pobrać ze Sklepu Play. Niebawem będzie również dostępny w AppStore. Po więcej informacji zapraszamy tutaj: www.metropoliagzm.pl. Zachęcamy do pobrania i korzystania!

Źródło: Metropolia GZM

Najnowsze informacje
Grafika: Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii
Zamknięcie estakady w Chorzowie. Zmiany tras ok. 30 linii

[Aktualizacja 16.06., godz. 7:30] Od 4 czerwca obowiązują zmiany na ok. 30 liniach. Wdrożenie tak licznych i nagłych modyfikacji było konieczne w związku z niezaplanowanym wyłączeniem przejazdów w rejonie estakady w Chorzowie.

Grafika: Finał projektu. Działają już wszystkie solarne biletomaty
Finał projektu. Działają już wszystkie solarne biletomaty

Zarząd Transportu Metropolitalnego uruchomił wszystkie zamówione solarne automaty biletowe. 132 urządzenia zostały włączone do systemu Transport GZM i służą już pasażerom we wszystkich 41 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. To największy system solarnych biletomatów w kraju.