Wprowadzamy aplikację mobilną dla pasażerów

Data publikacji: 14.04.2020

Zakodowanie biletu okresowego kupionego przez Portal Klienta lub pieniędzy, którymi zasililiśmy w ten sposób nasze konto; zgłaszanie awarii; sprawdzanie rozkładów jazdy – te i inne czynności można wykonać teraz przy pomocy smartfona. Taką możliwość daje Mobilna Aplikacja Pasażera – Mobilny ŚKUP.

Aplikację można już pobrać na telefony. Na razie jest dostępna na system Android, ale pojawi się również na iOS. W obecnej sytuacji aplikacja pomaga w minimalizowaniu kontaktu pasażera z newralgicznymi elementami systemu ŚKUP i w ten sposób przeciwdziała potencjalnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Do tej pory kupując bilet okresowy przez Portal Klienta ŚKUP lub doładowując w ten sposób swoją kartę, trzeba było ją później przyłożyć np. do kasownika, automatu lub parkomatu. Było to konieczne, aby ta wirtualna transakcja została niejako ściągnięta z systemu centralnego i zakodowana na karcie ŚKUP. Teraz możliwe jest zakodowanie biletów i zasileń Pieniądza Elektronicznego zakupionych na Portalu Klienta ŚKUP bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku. Oprócz wymienionych funkcjonalności, narzędzie umożliwia też składanie wniosków o fakturę VAT i składanie reklamacji, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Punktem Obsługi Pasażera czy Punktem Obsługi Klienta. Przy pomocy aplikacji zgłosimy także problem z pojazdem, w infrastrukturze przystankowej albo w automatach i parkomatach ŚKUP – z możliwością przesyłania zdjęć. W ten sposób można m.in. przesłać informację o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe, dzięki czemu szybciej podejmiemy kolejne działania związane z dostosowaniem się do rządowych ograniczeń w obowiązującym stanie epidemii. Mobilny ŚKUP daje też dostęp do rozkładów jazdy oraz komunikatów i umożliwia bezpośredni kontakt z nami. Aplikacja wyświetla także dane o posiadanej karcie (zapisane środki, ulgi, datę ważności) oraz daje możliwość zmiany hasła i kodu PIN, a nawet zablokowania karty. Całość charakteryzuje wygodny i nowoczesny interfejs. Obsługa aplikacji jest intuicyjna, a dodatkowym udogodnieniem jest samouczek, który uruchamia się przy pierwszym zalogowaniu do aplikacji. Narzędzie wykorzystuje NFC, dzięki czemu, aby zakodować kartę ŚKUP, wystarczy przyłożyć ją do telefonu i czekać na wyświetlenie odpowiedniego komunikatu.

Mobilny ŚKUP można bezpłatnie pobrać ze Sklepu Play. Niebawem będzie również dostępny w AppStore. Po więcej informacji zapraszamy tutaj: www.metropoliagzm.pl. Zachęcamy do pobrania i korzystania!

Źródło: Metropolia GZM

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.