Wprowadzamy aplikację mobilną dla pasażerów

Data publikacji: 14.04.2020

Zakodowanie biletu okresowego kupionego przez Portal Klienta lub pieniędzy, którymi zasililiśmy w ten sposób nasze konto; zgłaszanie awarii; sprawdzanie rozkładów jazdy – te i inne czynności można wykonać teraz przy pomocy smartfona. Taką możliwość daje Mobilna Aplikacja Pasażera – Mobilny ŚKUP.

Aplikację można już pobrać na telefony. Na razie jest dostępna na system Android, ale pojawi się również na iOS. W obecnej sytuacji aplikacja pomaga w minimalizowaniu kontaktu pasażera z newralgicznymi elementami systemu ŚKUP i w ten sposób przeciwdziała potencjalnemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Do tej pory kupując bilet okresowy przez Portal Klienta ŚKUP lub doładowując w ten sposób swoją kartę, trzeba było ją później przyłożyć np. do kasownika, automatu lub parkomatu. Było to konieczne, aby ta wirtualna transakcja została niejako ściągnięta z systemu centralnego i zakodowana na karcie ŚKUP. Teraz możliwe jest zakodowanie biletów i zasileń Pieniądza Elektronicznego zakupionych na Portalu Klienta ŚKUP bez konieczności wizyty w kolekturze biletowej czy kiosku. Oprócz wymienionych funkcjonalności, narzędzie umożliwia też składanie wniosków o fakturę VAT i składanie reklamacji, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Punktem Obsługi Pasażera czy Punktem Obsługi Klienta. Przy pomocy aplikacji zgłosimy także problem z pojazdem, w infrastrukturze przystankowej albo w automatach i parkomatach ŚKUP – z możliwością przesyłania zdjęć. W ten sposób można m.in. przesłać informację o zbyt dużej liczbie pasażerów w danym pojeździe, dzięki czemu szybciej podejmiemy kolejne działania związane z dostosowaniem się do rządowych ograniczeń w obowiązującym stanie epidemii. Mobilny ŚKUP daje też dostęp do rozkładów jazdy oraz komunikatów i umożliwia bezpośredni kontakt z nami. Aplikacja wyświetla także dane o posiadanej karcie (zapisane środki, ulgi, datę ważności) oraz daje możliwość zmiany hasła i kodu PIN, a nawet zablokowania karty. Całość charakteryzuje wygodny i nowoczesny interfejs. Obsługa aplikacji jest intuicyjna, a dodatkowym udogodnieniem jest samouczek, który uruchamia się przy pierwszym zalogowaniu do aplikacji. Narzędzie wykorzystuje NFC, dzięki czemu, aby zakodować kartę ŚKUP, wystarczy przyłożyć ją do telefonu i czekać na wyświetlenie odpowiedniego komunikatu.

Mobilny ŚKUP można bezpłatnie pobrać ze Sklepu Play. Niebawem będzie również dostępny w AppStore. Po więcej informacji zapraszamy tutaj: www.metropoliagzm.pl. Zachęcamy do pobrania i korzystania!

Źródło: Metropolia GZM

Najnowsze informacje
Nowe obostrzenia dotyczące koronawirusa. Trzymamy rękę na pulsie
Nowe obostrzenia dotyczące koronawirusa. Trzymamy rękę na pulsie

Nowe rozporządzenie rządu zakłada, że w pojazdach komunikacji miejskiej będzie mogło przebywać mniej pasażerów. Każdy autobus, tramwaj czy trolejbus zabierze na pokład tyle osób, ile stanowi 30 proc. wszystkich miejsc siedzących i stojących. Realizując plan postępowania podczas zwiększonej zachorowalności na COVID-19, m.in. wprowadzamy kolejne zmiany w rozkładach jazdy i zachęcamy do podróży tramwajem.

Zmiany w kursowaniu komunikacji w dobie koronawirusa [Aktualizacja 16 X, g. 07:40]
Zmiany w kursowaniu komunikacji w dobie koronawirusa [Aktualizacja 16 X, g. 07:40]

Od 17 października obowiązują zaostrzone przepisy rządu dot. epidemii. W całej Polsce, niezależnie od strefy, w komunikacji miejskiej może podróżować tylu pasażerów, ile wynosi 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.