Nowe pojazdy dla tyskiego przewoźnika

Data publikacji: 16.01.2020

20 fabrycznie nowych autobusów na gaz ziemny. Na wyposażeniu system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika oraz porty USB i sieć Wi-Fi. W sobotę prezentacja nowej floty w Tychach.

Prezentacja na placu Baczyńskiego odbędzie się w sobotę 18 stycznia 2020 r. w godz. 13:00 – 16:00. O godz. 14:00 zaplanowano uroczyste przekazanie i poświęcenie nowych autobusów. Wśród atrakcji będzie m.in. autobusowy labirynt, prezentacja pojazdów, zabawy dla dzieci i konkurs na hasło promujące komunikację miejską.

PKM Tychy zakupił 20 autobusów klasy MAXI marki AUTOSAN zasilanych gazem ziemnym (CNG). Pojazdy są niskopodłogowe i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Każdy z nich przystosowany jest do tankowania biogazem. Będą to kolejne autobusy we flocie naszego operatora, które wyposażono w system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. To wszystko dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa. Dodatkowo na pokładzie znajdziemy porty USB i system Wi-Fi.

Wartość umowy to ponad 24 miliony złotych. Zakup autobusów współfinansowany jest ze środków unijnych w ramach dużego projektu pn. „Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim”. Wartość projektu to ponad 160 mln zł  Obejmuje nie tylko wymianę taboru PKM Tychy, ale i modernizację zajezdni.

Najnowsze informacje
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]

Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji oraz niewystarczającej liczby kierowców, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta jest zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.