Nowe pojazdy dla tyskiego przewoźnika

Data publikacji: 16.01.2020

20 fabrycznie nowych autobusów na gaz ziemny. Na wyposażeniu system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika oraz porty USB i sieć Wi-Fi. W sobotę prezentacja nowej floty w Tychach.

Prezentacja na placu Baczyńskiego odbędzie się w sobotę 18 stycznia 2020 r. w godz. 13:00 – 16:00. O godz. 14:00 zaplanowano uroczyste przekazanie i poświęcenie nowych autobusów. Wśród atrakcji będzie m.in. autobusowy labirynt, prezentacja pojazdów, zabawy dla dzieci i konkurs na hasło promujące komunikację miejską.

PKM Tychy zakupił 20 autobusów klasy MAXI marki AUTOSAN zasilanych gazem ziemnym (CNG). Pojazdy są niskopodłogowe i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Każdy z nich przystosowany jest do tankowania biogazem. Będą to kolejne autobusy we flocie naszego operatora, które wyposażono w system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. To wszystko dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa. Dodatkowo na pokładzie znajdziemy porty USB i system Wi-Fi.

Wartość umowy to ponad 24 miliony złotych. Zakup autobusów współfinansowany jest ze środków unijnych w ramach dużego projektu pn. „Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim”. Wartość projektu to ponad 160 mln zł  Obejmuje nie tylko wymianę taboru PKM Tychy, ale i modernizację zajezdni.

Najnowsze informacje
Rozpoczęto budowę nowej linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze
Rozpoczęto budowę nowej linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze

Wczoraj została wbita symboliczna "pierwsza łopata" na placu budowy nowej linii tramwajowej, która od istniejącej pętli doprowadzona zostanie do ronda im. Jana Pawła II. Na nowych torach zaczną kursować tramwaje pod koniec stycznia 2023 roku.

Dbajmy o siebie nawzajem. Ruszyła kampania ZTM o bezpieczeństwie w czasie COVID
Dbajmy o siebie nawzajem. Ruszyła kampania ZTM o bezpieczeństwie w czasie COVID

Rozpoczęliśmy kampanię informacyjną o bezpieczeństwie w komunikacji miejskiej w czasie COVID. Przekaz oparty jest o liczby i fakty, obrazujące skalę podejmowanych działań. Komunikat poparty jest zaleceniami dla pasażerów, na których również spoczywa część odpowiedzialności za wspólne bezpieczeństwo. Emocjonalny hasztag spaja całość, odwołując się do poczucia wspólnoty #dbajmy-o-siebie-nawzajem.