Dla bezpieczeństwa wprowadzono ograniczenia na dworcu w Tarnowskich Górach

Data publikacji: 03.04.2020

Zasady bezpiecznego zachowania powinny być przestrzegane nie tylko pojazdach komunikacji miejskiej, ale również w przestrzeni publicznej, czyli m.in. na przystankach i dworcach. Na administrowanym przez ZTM dworcu w Tarnowskich Górach podjęto zatem szereg działań ukierunkowanych na ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa.

Obowiązujące aktualnie zasady zachowania bezpieczeństwa w związku z pandemią koronawirusa mają na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się epidemii. Wprowadzone obostrzenia dotyczą również korzystania z komunikacji miejskiej. Przypominamy, że w pojeździe może znajdować się tylu pasażerów, ile wynosi połowa miejsc siedzących, a wszyscy powinni zachowywać zasadę minimum 2 m odległości między sobą. Przypominamy również, że zasady bezpiecznego zachowania powinny być przestrzegane także w przestrzeni publicznej, np. na przystankach i dworcach.

ZTM poprzez swoje działania intensywnie włącza się w walkę z możliwością rozprzestrzeniania się epidemii, dynamicznie modyfikując i dostosowując do aktualnej sytuacji funkcjonowanie komunikacji. Szereg działań podjęto również na administrowanym przez ZTM dworcu autobusowym w Tarnowskich Górach. Prosimy, aby pasażerowie, którzy muszą realizować swoje obowiązki poza domem stosowali się do zaleceń i przestrzegali wprowadzonych zasad. Wszystkie drzwi wejściowe na halę oznaczone zostały informacjami z zaleceniem, aby ograniczyć przebywanie na terenie dworca, z użytkowania wyłączona została część krzeseł, które również są wyraźnie oznaczone plakatem z informacją o zakazie siadania. Co 20 minut nadawany jest krótki komunikat, w którym przypomina się o wprowadzonych zasadach bezpieczeństwa, odpowiednie informacje są również wyświetlane na ekranach i wyświetlaczach rozmieszczonych na całym terenie. Dodatkowo wszystkie krzesła i ławki są myte co dwie godziny, z podobną częstotliwością sprzątana jest także toaleta, w której zamiast dotychczas używanych suszarek do rąk montowane są podajniki do papieru. Na drzwiach toalet również wywieszono informację, że wewnątrz może przebywać jedna osoba. Ponadto przeprowadzono odgrzybianie używanej klimatyzacji oraz zostanie przeprowadzona dezynfekcja całego dworca.

Realizując wszystkie te działania, ZTM chce maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich pasażerów i pracowników, ale jednocześnie apelujemy – chroń siebie i swoich najbliższych.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.