Półmaraton w Katowicach - zmiana tras autobusów ZTM

Data publikacji: 31.05.2019

W niedzielne przedpołudnie autobusy ok. 30 linii będą kursować trasą okrężną. Zmiana organizacji ruchu nastąpi między godziną 8:30 a 12:00 m.in. w Bogucicach, na Zawodziu, na osiedlach Paderewskiego, Zgrzebnioka i Roździeńskiego oraz w pobliżu ronda Ziętka, Spodka, Uniwersytetu Śląskiego i Doliny Trzech Stawów. Utrudnienia wynikają z zaplanowanego w Katowicach półmaratonu.

Wydarzenie Wizz Air Katowice Half Marathon 2019 odbędzie się 2 czerwca. W związku z organizacją imprezy część autobusów zmieni trasę oraz nie zatrzyma się na standardowo obsługiwanych przystankach. Wśród wyłączonych ulic znajdą się m.in. Katowicka, Leopolda, Bohaterów Monte Cassino, Trzech Stawów, Francuska, Zgrzebnioka, Powstańców, Roździeńskiego oraz aleja Korfantego.

Zmiany w organizacji ruchu dotyczą ok. 30 linii autobusowych. Objazdem, w godzinach od ok. 8:30 do ok. 12:00, kursować będą m.in. linie nr 1, 4, 11, 12, 30, 40, 51, 61, 70, 76, 77, 109, 110, 149, 177, 600, 657, 672, 673, 674, 801, 808, 814, 815, 835, 910, 911, 920, 930. Modyfikacjom nie ulegną natomiast rozkłady jazdy tramwajów. Ich przejazdy, ze szczególnym uwzględnieniem punktów kolizyjnych, będą realizowane pod nadzorem służb kontroli spółki Tramwaje Śląskie.

Ze szczegółowymi informacjami można zapoznać się na stronie internetowej przewoźnika w zakładce Rozkład jazdy lub dzwoniąc na bezpłatną infolinię Zarządu Transportu Metropolitalnego (nr telefonu 800 16 30 30). Ponadto, w dniu odbywania się półmaratonu, organizator przewozów przeprowadzi także akcję informacyjną – na najważniejszych przystankach pracownicy będą udzielać informacji.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

„Raport społecznej odpowiedzialności Zarządu Transportu Metropolitalnego za rok 2020“ to pierwszy tego typu dokument, przygotowany według międzynarodowych wytycznych. Prezentuje on wizję budowania lepszego miejsca do życia dzięki odpowiedniemu zarządzaniu komunikacją miejską.