Ponad 20 nowych autobusów w Katowicach

Data publikacji: 27.08.2019

Do stolicy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjechało 25 fabrycznie nowych autobusów. Są to mierzące 12 metrów pojazdy marki Solaris. Część z nich już kursuje trasami obsługiwanymi przez PKM Katowice.

Autobusy czwartej generacji Urbino wyprodukowane przez firmę Solaris to nowoczesne i ekologiczne pojazdy, spełniające normę EURO6. Niewątpliwie wpłyną one na komfort jazdy komunikacją miejską organizowaną przez Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Producent wyposażył wozy m.in. w dwustrefową klimatyzację, która automatycznie dostosowuje temperaturę wewnątrz, w zależności od temperatury zewnętrznej. Na pokładzie znajdziemy też ładowarki USB, bezpłatną sieć Wi-Fi oraz wyświetlacze z funkcjami, takimi jak: dynamiczna informacja o trasie przejazdu i nazwa kolejnego przystanku. Pokładowa informacja pasażerska obejmuje również głosowe zapowiedzi przystanków. Przyciski dla niedowidzących zostały tu oznaczone alfabetem Braille’a. Przestrzeń pasażerska jest monitorowana, pomosty wejściowe są dodatkowo oświetlone, pojazdy wyposażono też w platformę dla wózków inwalidzkich i tzw. przyklęk, czyli możliwość zmiany nachylenia autobusu po stronie drzwi, co ma ułatwiać wsiadanie i wysiadanie.

Część nowych Solarisów już obsługuje linie: 9, 10, 13, 37, 115, 130, 133, 138, 632, 653, 689 oraz 950. Niebawem na trasach pojawią się kolejne. Na razie są one przygotowywane w bazie do pierwszego kursu. Do obsługi linii ZTM wspomniane pojazdy zostaną wysłane w przyszłym miesiącu.

Foto: PKM Katowice

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.