Ponad 20 nowych autobusów w Katowicach

Data publikacji: 27.08.2019

Do stolicy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przyjechało 25 fabrycznie nowych autobusów. Są to mierzące 12 metrów pojazdy marki Solaris. Część z nich już kursuje trasami obsługiwanymi przez PKM Katowice.

Autobusy czwartej generacji Urbino wyprodukowane przez firmę Solaris to nowoczesne i ekologiczne pojazdy, spełniające normę EURO6. Niewątpliwie wpłyną one na komfort jazdy komunikacją miejską organizowaną przez Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Producent wyposażył wozy m.in. w dwustrefową klimatyzację, która automatycznie dostosowuje temperaturę wewnątrz, w zależności od temperatury zewnętrznej. Na pokładzie znajdziemy też ładowarki USB, bezpłatną sieć Wi-Fi oraz wyświetlacze z funkcjami, takimi jak: dynamiczna informacja o trasie przejazdu i nazwa kolejnego przystanku. Pokładowa informacja pasażerska obejmuje również głosowe zapowiedzi przystanków. Przyciski dla niedowidzących zostały tu oznaczone alfabetem Braille’a. Przestrzeń pasażerska jest monitorowana, pomosty wejściowe są dodatkowo oświetlone, pojazdy wyposażono też w platformę dla wózków inwalidzkich i tzw. przyklęk, czyli możliwość zmiany nachylenia autobusu po stronie drzwi, co ma ułatwiać wsiadanie i wysiadanie.

Część nowych Solarisów już obsługuje linie: 9, 10, 13, 37, 115, 130, 133, 138, 632, 653, 689 oraz 950. Niebawem na trasach pojawią się kolejne. Na razie są one przygotowywane w bazie do pierwszego kursu. Do obsługi linii ZTM wspomniane pojazdy zostaną wysłane w przyszłym miesiącu.

Foto: PKM Katowice

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

„Raport społecznej odpowiedzialności Zarządu Transportu Metropolitalnego za rok 2020“ to pierwszy tego typu dokument, przygotowany według międzynarodowych wytycznych. Prezentuje on wizję budowania lepszego miejsca do życia dzięki odpowiedniemu zarządzaniu komunikacją miejską.