Promujemy dobre postawy wśród najmłodszych

Data publikacji: 22.03.2019
Promujemy dobre postawy wśród najmłodszych

Pracownicy Zarządu Transportu Metropolitalnego regularnie odbywają wizyty w szkołach, przedszkolach oraz innych placówkach edukacyjnych i oświatowych, aby prowadzić zajęcia na temat komunikacji miejskiej.

Mówimy zarówno o przesłankach do jej funkcjonowania i korzyściach płynących z użytkowania tego środka transportu, ale również uczymy maluchów, w jaki sposób należy się zachowywać i na co zwracać uwagę. Kultura oraz uprzejmość to nieodłączne elementy, na które warto uczulać najmłodszych. Trzeba pamiętać o kilku istotnych regułach, by nasza podróż odbywała się w miłej atmosferze i bez niespodzianek.

20 marca zagościliśmy w Miejskim Przedszkolu nr 13 w Katowicach na Osiedlu Witosa. Spotkanie odbywało się w ramach projektu edukacyjnego EKO TYDZIEŃ, organizowane przez tę placówkę. Towarzyszyły nam regionalne media – było z nami Polskie Radio Katowice.

Na zajęciach podkreślamy, że istotą transportu publicznego jest troska o środowisko – jeden pojazd komunikacji miejskiej generuje nieporównywalnie mniej zanieczyszczeń niż kilkadziesiąt aut. Pozwala również cieszyć się ograniczonym do minimum hałasem. To też oczywiście o wiele więcej przestrzeni aniżeli samochody, które tworzą w miastach korki i zajmują chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Zachowanie w autobusie, trolejbusie czy tramwaju jest ważne nie tylko z punktu widzenia innych pasażerów, ale przede wszystkim ma znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Uczulamy młodych pasażerów, że na przystanku warto cierpliwie czekać i nie powodować zbędnego zamieszania, które mogłoby się skończyć nawet poważnym wypadkiem, a przed wsiadaniem trzeba przepuścić osoby wychodzące z pojazdu. W trakcie podróży nie powinno się jeść, głośno słuchać muzyki, grać na smartfonie czy głośno rozmawiać. Plecak należy trzymać na kolanach lub przed sobą, a nogi na podłodze. Co zatem wypada robić? Oprócz obserwacji trasy przejazdu i czuwania, by nie przegapić swojego przystanku, można, a nawet warto czytać książkę.

Zajęcia prowadzimy regularnie. Przewidziane są one dla różnych grup wiekowych – najczęściej odwiedzamy przedszkola oraz młodsze klasy szkół podstawowych.

Najnowsze informacje
Godziny funkcjonowania punktów obsługi klienta oraz punktów obsługi pasażera w okresie przedświątecznym
Godziny funkcjonowania punktów obsługi klienta oraz punktów obsługi pasażera w okresie przedświątecznym

Informujemy, że w okresie przedświątecznym zmienione zostaną zasady funkcjonowania zarówno punktów obsługi klienta, jak i punktów obsługi pasażera. Zmiany dotyczą głównie 20 kwietnia (Wielka Sobota), kiedy to część punktów będzie nieczynna. W przypadku punktów obsługi pasażera 20 kwietnia będzie działał wyłącznie punkt na dworcu kolejowym w Katowicach. Poniżej przedstawiamy szczegółową informację dotyczącą zmian.

Metropolitalne Śniadanie Wielkanocne