Seniorom daliśmy się bliżej poznać [FILM]

Data publikacji: 10.10.2019

Hala Arena Gliwice przez dwa dni gościła liczne grupy seniorów, dla których była to okazja do bliższego poznania z firmami i organizacjami, które oferują im specjalne usługi i udogodnienia.

We wtorek 8 i w środę 9 października w hali Arena Gliwice odbyła się pierwsza edycja targów „Silver Silesia”. Ich współorganizatorem została Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, która zaproponowała warsztaty ekologiczne, nawiązujące do hasła Metropolia bez plastiku. Swoje stoisko zorganizował również Zarząd Transportu Metropolitalnego. Chcieliśmy w ten sposób dać się poznać seniorom i podkreślić, że jest to dla nas ważna grupa społeczna, dla której wprowadziliśmy specjalną ofertę i liczne udogodnienia.

Na naszym stoisku przedstawialiśmy funkcjonalności w komunikacji miejskiej, które są dedykowane seniorom. Chodziło m.in. o informacje na temat: ulgowych bądź bezpłatnych przejazdów, systemu informacji pasażerskiej czy udogodnień technicznych, jakimi dysponuje tabor naszych przewoźników. Nasze materiały w prosty sposób miały pokazać, jak kupić bilet, zwłaszcza za pomocą elektronicznych kasowników, a także rozjaśnić starszym pasażerom, jak przebiega proces windykacji. Przedstawiciel działu kontroli biletów odpowiadał na pytania dotyczące funkcjonowania komunikacji, taryfy, obsługi karty miejskiej, natomiast pracownik naszego biura prasowego zachęcał do wyboru komunikacji miejskiej ZTM.

Pierwsza edycja targów zgromadziła seniorów w różnym wieku i z różnymi potrzebami, którym towarzyszył humor i otwarcie na dyskusję. Tych odbyło się całe mnóstwo. Organizatorzy już przewidują następne edycje wydarzenia. Dziękujemy wszystkim gościom oraz osobom, które pomogły nam w tym przedsięwzięciu.

Zapraszamy do oglądnięcia filmu, prezentującego krótkie podsumowanie dni targowych:

https://www.facebook.com/metropoliagzm/videos/2620549001330100/

realizacja: GZM

Najnowsze informacje
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]
Zmiany w kursowaniu komunikacji publicznej [Aktualizacja 03 VI, g. 10:25]

Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji oraz niewystarczającej liczby kierowców, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta jest zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dot. zmian w kursowaniu linii autobusowych, tramwajowych oraz trolejbusowych.

Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.