Szkolenie z procedur antykorupcyjnych i Kodeks etyki

Data publikacji: 19.03.2019

W czwartek, 14 marca br., odbyło się szkolenie z procedur antykorupcyjnych, które prowadzone było przez przedstawiciela Centralnego Biura Antykorupcyjnego. W spotkaniu wzięło udział około stu pracowników ZTM, przewidziana jest jego kolejna edycja, tak aby wykładu mogli wysłuchać również pozostali zatrudnieni.

Szkolący szczegółowo omówił, jakie przesłanki świadczą o tym, że dane zachowanie może być ocenione jako korupcja, jakie przepisy mówią o tym przestępstwie, jakie obowiązki spoczywają na urzędnikach oraz jak się powinno zachowywać w sytuacjach, które mogą budzić wątpliwości.

Jednym z elementów budowania polityki antykorupcyjnej w przedsiębiorstwie jest Kodeks etyki, który zawiera m.in. odpowiednie procedury i zapisy. Warto pamiętać o tym, że są one przede wszystkim elementem chroniącym pracownika! Taki dokument obecnie powstaje również w ZTM. W zakresie przyjmowanych procedur powołany zostanie również rzecznik etyki, który wybrany zostanie spośród pracowników.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.