Tour de Pologne: Jadą kolarze, autobusy muszą ustąpić

Data publikacji: 01.08.2019

Kolarze Tour de Pologne rozpoczną rywalizację na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii już w najbliższą niedzielę. Z jednej strony gwarantuje to zgromadzonej publiczności emocje sportowe, z drugiej konieczność wprowadzenia dużych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Z utrudnieniami będą musieli liczyć się pasażerowie prawie 200 linii autobusowych i tramwajowych.

Tour de Pologne to jedno z najstarszych i najpopularniejszych wydarzeń w kraju. W tym roku drugi, trzeci i czwarty etap tego wyścigu odbędzie się kolejno 4, 5 i 6 sierpnia. W tych dniach wzdłuż ulic śląskich i zagłębiowskich miejscowości zgromadzą się tłumy kibiców. Aby impreza mogła się odbyć, nieodzowne jest wyłączenie z ruchu wielu dróg. Oznacza to m.in. konieczność wprowadzenia zmian w kursowaniu autobusów i tramwajów komunikacji miejskiej.

W ciągu trzech dni sportowcy pokonają ponad 470 km. Przejadą m.in. przez Tarnowskie Góry, Zbrosławice, Świerklaniec, Piekary Śląskie, Bobrowniki, Wojkowice, Piekary Śląskie, Bytom, Chorzów, Siemianowice Śląskie, Chorzów, Rudę Śląską, Ornotowice, Orzesze, Żory, Knurów, Zabrze i oczywiście Katowice. W dużej części trasy poszczególnych etapów wyścigu pokrywają lub krzyżują się z przebiegiem linii autobusowych i tramwajowych ZTM.  W związku z tym organizator przewozów musi się do tych utrudnień dostosować.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ZTM obejmują prawie 200 linii autobusowych i tramwajowych przebiegających przez ok. 30 miejscowości. Niektóre połączenia zostaną zawieszone, innym zostaną m.in. zmienione rozkłady jazdy lub skrócone trasy. Ze szczegółowymi informacjami można zapoznać się na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego w zakładce Rozkład Jazdy – Komunikaty.

Fot.: UM Katowice

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.