Tymczasowe zmiany tras linii 672 i 674

Data publikacji: 24.05.2019

Od 26 maja autobusy 672 i 674 kursujące przez katowicki Giszowiec pojadą innymi niż dotychczas ulicami. Dodatkowo, dla poprawy komfortu pasażerów, powstanie nowy przystanek, inny natomiast zmieni lokalizację.

Autobusy linii 672 po obsłudze przystanku Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy nie będą, jak dotychczas, kierować się bezpośrednio na ulicę Pszczyńską, lecz na węźle „Murckowska” skręcą w kierunku Sosnowca. Następnie przejadą one ulicą Murckowską, Gospodarczą, Trzech Stawów i ponownie Murckowską. W kierunku centrum Katowic trasa przejazdu pozostanie bez zmian.

Autobusy okrężnej linii 674, podobnie jak wyżej wymienione, również nie skręcą w ulicę Pszczyńską, lecz skierują się w stronę Sosnowca. Następnie pojadą w stronę Nikiszowca. Zmiany związane z tą linią dotyczą również przystanków. Przystanek Katowice Cmentarz Komunalny zostanie przesunięty w pobliże podziemnego przejścia dla pieszych, czyli bliżej węzła „Murckowska”. Ponadto uruchomiony zostanie nowy przystanek Giszowiec Kosmiczna, który ułatwi dojazd do pobliskich sklepów i punktów usługowych.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej ZTM.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.