W niedzielę i poniedziałek zmiana rozkładu jazdy. Tymczasowo mniej tramwajów

Data publikacji: 20.03.2020

W dni robocze jak w soboty, a przez weekendy jak w niedziele. Od niedzieli 22 marca i wtorku 24. komunikacja tramwajowa będzie kursować w zmienionej formie. Modyfikacja zostaje wprowadzona do odwołania.

Powodem zmian rozkładów jazdy jest już nie tylko zawieszenie zajęć w szkołach, ograniczona liczba dyspozycyjnych kierujących oraz chęć ograniczania ryzyka związanego z koronawirusem, ale także spadająca liczba podróżnych. Zauważamy niższą frekwencję w naszych pojazdach i reagujemy na to, dostosowując rozkłady jazdy do aktualnych potrzeb. Odnotowujemy o około połowę mniej przejazdów pasażerów w porównaniu do sytuacji sprzed kilku tygodni.

Z wymienionych wyżej powodów wprowadzamy zatem kolejne ograniczenia w zakresie liczby połączeń. Od wtorku (24 marca) w komunikacji tramwajowej obowiązywać będzie w dni robocze rozkład jazdy ważny w soboty. W weekend będą natomiast obowiązywać rozkłady jazdy ważne w niedziele. Ponadto zawieszone zostaną linie tramwajowe nr 23 oraz 30. Przypominamy jednocześnie o korekcie rozkładów jazdy na zagłębiowskich liniach tramwajowych nr 21, 22, 26 i 27. Zmiany te zaczną obowiązywać już w niedzielę 22 marca. Wcześniej zawieszone zostały też linie nr 0, 11 i 38. W szczytach komunikacyjnych, porannym i popołudniowym, możliwie duża część połączeń tramwajowych będzie nadal obsługiwana najbardziej pojednymi pojazdami. W przypadku dużego zainteresowania podróżnych, na wybranych liniach zwiększona zostanie liczba połączeń. Obowiązywanie zmienionych rozkładów jazdy w komunikacji tramwajowej będzie ważne do odwołania. Z racji tego, że sytuacja jest dynamiczna, nie wykluczamy następnych korekt.

Zachęcamy do śledzenia informacji na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych oraz do tego, aby mailowo zgłaszać potrzebę ewentualnego zwiększenia liczby połączeń na wybranych trasach i o określonych porach. Wiadomości w tym zakresie można przesyłać na adres kancelaria@metropoliaztm.pl.

W związku z zagrożeniem epidemicznym oraz wprowadzanymi w sposób dynamiczny zmianami w komunikacji miejskiej, zachęcamy, aby rozkłady jazdy sprawdzać na stronie internetowej. W wyniku wdrażania wielu korekt niestety nie jest możliwe zamieszczanie aktualnych informacji na wszystkich przystankach autobusowych.

Zachęcamy również do tego, aby Pasażerowie na adres kancelaria@metropoliaztm.pl zgłaszali, na których liniach i w jakich godzinach zapełnienie pojazdów komunikacji miejskiej przekracza wartość 50 procent - wówczas, w miarę możliwości, oferta transportowa będzie zwiększana. W przypadku połączeń o najniższej frekwencji - będzie natomiast rozpatrywana możliwość wprowadzenia ograniczeń.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.