Ważność biletów kupionych do końca 2018 roku
Informujemy, że zgodnie z Uchwałą nr 257/2018 Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z dnia 6 grudnia 2018 r. w sprawie przyjęcia „ Taryfy przewozu osób i bagażu w komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM” obowiązującej od 1 stycznia 2019 r. zostały przyjęte poniższe zasady honorowania biletów zakupionych przed 2019 r.
- papierowe bilety jednorazowe (krótkookresowe), których zakupu dokonano przed 1 stycznia
2019 r. nie tracą ważności oraz można z nich korzystać bez żadnych ograniczeń czasowych (bezterminowo).
- papierowe bilety dobowe zakupione przed 1 stycznia 2019 r. należy wykorzystać do 31 grudnia 2019 r.
- elektroniczne bilety okresowe, aktywowane od pierwszego skasowania, zakupione przed
1 stycznia 2019 r. ważne będą do 31 marca 2019 r.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.