Wzbogacamy tyską sieć trolejbusów

Data publikacji: 13.09.2019

Przez ostatnie miesiące w Tychach trwała budowa trakcji trolejbusowej. W związku z jej zakończeniem, we współpracy z operatorem (TLT) uruchamiamy nową linię trolejbusową G oraz modyfikujemy linię E. Zmiany w sieci trolejbusowej poprawią naszą ofertę na terenie miasta Tychy.

Uruchomienie nowej trasy na trakcji trolejbusowej, zbudowanej wzdłuż ulicy Sikorskiego już niebawem. Pomoże ona skomunikować centrum miasta z ośrodkiem wypoczynkowym nad Jeziorem Paprocańskim oraz z pobliskimi osiedlami. Trakcja będzie wykorzystywana przez nową linię G oraz linię E, która będzie kursowała w zmodyfikowanej relacji. Nowa organizacja ma zostać wprowadzona 23 września 2019 r. w poniedziałek.

Co warte uwagi, obydwie linie (G i E) obsługiwane będą przez dwa najnowsze trolejbusy TLT. Są to pojazdy o dużej pojemności akumulatorów; dzięki temu potrafią przejechać bez czerpania prądu z trakcji nawet ok. 30 km. Jest to o tyle istotne, że fragmenty trasy będą przebiegać po drodze bez dostępu do trakcji.

Linia E będzie od teraz kursować okrężnie, z początkowym i końcowym przystankiem Tychy Sikorskiego Wiadukt. Przejedzie w pobliżu osiedli L, O, R, T, W, Z i Z1, omijając dotychczas obsługiwany tyski dworzec PKP. Linia G częściowo będzie obsługiwać te same przystanki i osiedla, dodatkowo natomiast przejedzie w pobliżu osiedla U. Trolejbusy będą realizować swoje przejazdy w dni robocze, soboty i niedziele.

Nastąpi również zmiana w zakresie innych linii. Od dnia 23 września linie trolejbusowe A i C będą obsługiwać stanowisko nr 1, natomiast linie B i D obsłużą stanowisko nr 2 na przystanku Tychy Dworzec PKP.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 7 VIII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 7 VIII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Między innymi dotyczą one liczby realizowanych połączeń. Na niektórych liniach, z racji niższej frekwencji, kursów jest mniej. Na innych natomiast, zgodnie z potrzebami, oferta będzie zwiększana. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Kartę ŚKUP można już zamówić do domu lub odebrać w 10 dodatkowych punktach ZTM
Kartę ŚKUP można już zamówić do domu lub odebrać w 10 dodatkowych punktach ZTM

To jedne z najbardziej przyjaznych zmian w systemie ŚKUP od czasu jego wdrożenia. Pasażerowie mogą już korzystać z możliwości wysyłki kart ŚKUP pod wskazany adres. Koszt tej dodatkowej usługi wynosi 10 zł. Zwiększa się także zakres spraw, które można załatwić w Punktach Obsługi Pasażera. Od teraz można w nich m.in. odebrać kartę spersonalizowaną albo odblokować, zastrzec lub zwrócić kartę. Takich punktów w Metropolii jest 10: po jednym w Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Piekarach Śląskich, Sosnowcu, Tychach i Tarnowskich Górach oraz trzy w Katowicach.