Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej w Zabrzu

Data publikacji: 12.03.2020

Modernizacja linii tramwajowej w centrum Zabrza niebawem się zakończy. Efektem tych prac będzie przywrócenie ruchu na linii nr 3 do dzielnicy miasta, Mikulczyc. To nastąpi już w poniedziałek 16 marca, choć w poprzedzający go weekend pojawią się dodatkowe utrudnienia. Na powrót linii nr 5 na pełną trasę będziemy musieli poczekać do połowy kwietnia.

Od wiosny ubiegłego roku tramwaje linii nr 3 kursują na zmienionej trasie między pętlą w Makoszowach, a zajezdnią w Gliwicach. Taka zmiana wprowadzona została na czas modernizacji układu torowego w rejonie ulic: Wolności, Powstańców Śląskich, Religii i placu Teatralnego. – Od pewnego czasu wykonawca zapewniał, że w połowie marca zaawansowanie prac będzie na tyle duże, że będzie możliwe przywrócenie ruchu „trójki” do Mikulczyc i do tego się przygotowywaliśmy. Dziś możemy potwierdzić, że od poniedziałku tramwaje linii nr 3 wrócą na swoją stałą trasę – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Zanim tak się stanie, w weekend potrwają prace na ul. Wolności. W związku z tym od godz. 7:00 w sobotę 14 marca do godz. 23:00 w niedzielę 15 marca 2020 r. nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego: tramwaje linii nr1będą kursować w relacji: Zabrze Zaborze Pętla – Ruda Śląska Chebzie Pętla, kursowanie linii nr 3 i 4 zostanie zawieszone, a na odcinkach wyłączonych z kursowania pasażerów wozić będzie autobusowa komunikacja zastępcza nrT-3 i T-4.

Od pierwszych kursów wyjazdowych w poniedziałek linia nr 3 będzie kursować w swojej stałej relacji: Makoszowy Pętla – Mikulczyce Pętla, jednak nie jest to jednoznaczne z zakończeniem prac w tym rejonie. – Wykonawca ma jeszcze sporo zadań do wykonania, żebyśmy mogli mówić o końcu modernizacji. Wszystko wskazuje na to, że po Wielkanocy będziemy mogli przywrócić na pełną trasę linię nr 5. Mamy nadzieję, że tak się faktycznie stanie – podkreśla Andrzej Zowada.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 1 VII]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Dbamy o środowisko i jakość życia mieszkańców oraz zachęcamy do budowania lepszego miejsca do życia – publikacja pierwszego raportu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

„Raport społecznej odpowiedzialności Zarządu Transportu Metropolitalnego za rok 2020“ to pierwszy tego typu dokument, przygotowany według międzynarodowych wytycznych. Prezentuje on wizję budowania lepszego miejsca do życia dzięki odpowiedniemu zarządzaniu komunikacją miejską.