Zmiany w obsłudze mikołowskiego dworca autobusowego
Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego w Mikołowie. Spowoduje to liczne zmiany w obsłudze pasażerów. Dla lepszej orientacji na czas prac przygotowaliśmy mapę.
W poniedziałek 23 marca wykonawca centrum przesiadkowego w Mikołowie przystąpi do realizacji inwestycji. Będzie ona zlokalizowana na terenie mikołowskiego dworca autobusowego, w niewielkiej odległości od dworca kolejowego. Budowa potrwa wiele miesięcy i będzie oznaczała zmiany w kursowaniu autobusów Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Okolica nie zostanie pozbawiona dostępu do komunikacji miejskiej, ale drogowcy zajmą część terenu dworca. W związku z tym kilka stanowisk przystanku Mikołów Dworzec PKP zostanie wyłączone z obsługi. Od tego dnia autobusy będą odjeżdżały z innych peronów niż dotychczas. Zmianie ulegnie również numeracja stanowisk. To istotna wiadomość dla mieszkańców nie tylko całego powiatu mikołowskiego, ale również dużych miast ościennych - Tychów oraz Gliwic.
Stanowiska:
Nr 1: J, K, P, 620 (kierunek Mikołów Mokre, Śmiłowice);
Nr 2: 33, 41, 82, 245, 505, 653, 982 (kierunek Gliwice, Ruda Śląska);
Nr 3: 33, 41, 75, 82, 245, 268 (kierunek Tychy);
Nr 4: 29, 45, 69, 157, 294, 525, 655 (kierunek Łaziska Górne, Orzesze, Żory);
Nr 5: J, 29, 37, 45, 653, 695, 905N (kierunek Katowice).
Nowy układ stanowisk został zaprezentowany na mapie. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi przy planowaniu dojazdu i odjazdu z mikołowskiego dworca autobusowego.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.