Zmiany w obsłudze mikołowskiego dworca autobusowego

Data publikacji: 16.03.2020

Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego w Mikołowie. Spowoduje to liczne zmiany w obsłudze pasażerów. Dla lepszej orientacji na czas prac przygotowaliśmy mapę.

W poniedziałek 23 marca wykonawca centrum przesiadkowego w Mikołowie przystąpi do realizacji inwestycji. Będzie ona zlokalizowana na terenie mikołowskiego dworca autobusowego, w niewielkiej odległości od dworca kolejowego. Budowa potrwa wiele miesięcy i będzie oznaczała zmiany w kursowaniu autobusów Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Okolica nie zostanie pozbawiona dostępu do komunikacji miejskiej, ale drogowcy zajmą część terenu dworca. W związku z tym kilka stanowisk przystanku Mikołów Dworzec PKP zostanie wyłączone z obsługi. Od tego dnia autobusy będą odjeżdżały z innych peronów niż dotychczas. Zmianie ulegnie również numeracja stanowisk. To istotna wiadomość dla mieszkańców nie tylko całego powiatu mikołowskiego, ale również dużych miast ościennych - Tychów oraz Gliwic.

Stanowiska:

Nr 1: JKP620 (kierunek Mikołów Mokre, Śmiłowice);
Nr 2: 334182245505653982 (kierunek Gliwice, Ruda Śląska);
Nr 3: 33417582245268 (kierunek Tychy);
Nr 4: 294569157294525655 (kierunek Łaziska Górne, Orzesze, Żory);
Nr 5: J293745653695905N (kierunek Katowice).

Nowy układ stanowisk został zaprezentowany na mapie. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi przy planowaniu dojazdu i odjazdu z mikołowskiego dworca autobusowego.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.