ZTM dołącza do akcji przeciwko koronawirusowi
Zarząd Transportu Metropolitalnego włączył się w akcję informacyjną dot. koronawirusa oraz we współpracy z operatorami podjął działania zapobiegające zakażeniu. Między innymi szczególnie dokładnie ma być przeprowadzane mycie pojazdów, drzwi mają być otwierane automatycznie i wzmożone będą kontrole czystości.
Koronawirus powoduje gorączkę, kaszel, duszności, bóle mięśni i zmęczenie. Przenosi się drogą kropelkową, a więc podczas kaszlu, kichania i mówienia. Wraz ze zwiększonym ryzykiem zakażenia ZTM podjął działania ukierunkowane na zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów.
Na co dzień obowiązujące w komunikacji miejskiej standardy obligują operatorów ZTM do codziennego czyszczenia pojazdów. Organizator transportu zwrócił się z oficjalnym pismem do przewoźników, aby dezynfekcje przeprowadzać ze szczególną dokładnością, a wyjątkową uwagę zwrócić m.in. na poręcze, uchwyty i kasowniki. Ponadto ZTM podjął decyzję o zaleceniu kierowcom i motorniczym otwieranie wszystkich drzwi – celem ograniczenia liczby kontaktów ludzkiego ciała z elementami pojazdów.
Przedstawiciele ZTM zapowiedzieli także wzmożone kontrole czystości pojazdów. Załogi terenowe będą zwracać zdecydowanie większą uwagę niż dotychczas na czystość pojazdów. W przypadku zaniedbań – będą nakładane kary.
Ponadto, organizator metropolitalnego transportu zbiorowego, dołączył do akcji informacyjnej realizowanej m.in. przez Śląski OW NFZ w Katowicach. Operatorom przekazano plakaty informujące o tym jak zapobiegać zakażeniu. Mają one zawisnąć w autobusach, tramwajach i trolejbusach. Materiały informacyjne zostały także przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Akcja informacyjna ma również swoją odsłonę w internecie – na oficjalnych profilach społecznościowych ZTM pojawiły się pierwsze wpisy.
Podsumowanie działań podjętych przez ZTM:
-
mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,
-
wzmożona kontrola czystości pojazdów,
-
wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,
-
realizacja akcji informacyjnej (plakaty w pojazdach oraz POP, media społecznościowe).
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 23 III]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Zmiany dotyczą między innymi liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30% wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Od 19 kwietnia zmiany cen biletów. Nowe bilety i możliwość oszczędzania w aplikacji mobilnej
19 kwietnia zacznie obowiązywać nowa taryfa. Oprócz zmian w cenniku wprowadzone zostaną nowości dla pasażerów, m.in. specjalny bilet na czas pandemii oraz nowe bilety długookresowe.