ZTM dołącza do akcji przeciwko koronawirusowi

Publication date: 06.03.2020

Zarząd Transportu Metropolitalnego włączył się w akcję informacyjną dot. koronawirusa oraz we współpracy z operatorami podjął działania zapobiegające zakażeniu. Między innymi szczególnie dokładnie ma być przeprowadzane mycie pojazdów, drzwi mają być otwierane automatycznie i wzmożone będą kontrole czystości.

Koronawirus powoduje gorączkę, kaszel, duszności, bóle mięśni i zmęczenie. Przenosi się drogą kropelkową, a więc podczas kaszlu, kichania i mówienia. Wraz ze zwiększonym ryzykiem zakażenia ZTM podjął działania ukierunkowane na zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów.

Na co dzień obowiązujące w komunikacji miejskiej standardy obligują operatorów ZTM do codziennego czyszczenia pojazdów. Organizator transportu zwrócił się z oficjalnym pismem do przewoźników, aby dezynfekcje przeprowadzać ze szczególną dokładnością, a wyjątkową uwagę zwrócić m.in. na poręcze, uchwyty i kasowniki. Ponadto ZTM podjął decyzję o zaleceniu kierowcom i motorniczym otwieranie wszystkich drzwi – celem ograniczenia liczby kontaktów ludzkiego ciała z elementami pojazdów.

Przedstawiciele ZTM zapowiedzieli także wzmożone kontrole czystości pojazdów. Załogi terenowe będą zwracać zdecydowanie większą uwagę niż dotychczas na czystość pojazdów. W przypadku zaniedbań – będą nakładane kary.

Ponadto, organizator metropolitalnego transportu zbiorowego, dołączył do akcji informacyjnej realizowanej m.in. przez Śląski OW NFZ w Katowicach. Operatorom przekazano plakaty informujące o tym jak zapobiegać zakażeniu. Mają one zawisnąć w autobusach, tramwajach i trolejbusach. Materiały informacyjne zostały także przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Akcja informacyjna ma również swoją odsłonę w internecie – na oficjalnych profilach społecznościowych ZTM pojawiły się pierwsze wpisy.

 

Podsumowanie działań podjętych przez ZTM:

  • mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,

  • wzmożona kontrola czystości pojazdów,

  • wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,

  • realizacja akcji informacyjnej (plakaty w pojazdach oraz POP, media społecznościowe).

News
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Transport publiczny wyjdzie z kryzysu obronną ręką - debata na Kongresie Polityki Miejskiej z udziałem ekspertów ZTM
Transport publiczny wyjdzie z kryzysu obronną ręką - debata na Kongresie Polityki Miejskiej z udziałem ekspertów ZTM

8 czerwca odbyła się w ramach Kongresu Polityki Miejskiej debata „Czego nauczyła nas pandemia - perspektywa transportu publicznego”. Uczestniczyli w niej eksperci z 4 instytucji - dyrektor Małgorzata Gutowska oraz zastępca dyrektora ds. handlowych Andrzej Stangret z Zarządu Transportu Metropolitalnego, zastępca dyrektora ds. transportu Maciej Sobieraj z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi i zastępca dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Katarzyna Hebel.