ZTM ogłasza konkurs. W puli nagród 65 tys. zł

Data publikacji: 20.05.2019

Punkty Obsługi Pasażera Zarządu Transportu Metropolitalnego przejdą metamorfozę. Organizator przewozów ogłasza konkurs oraz zachęca do przedstawiania propozycji wizualnej przemiany biur zlokalizowanych na terenie największych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Do nadsyłania projektów ma zachęcać pula nagród. W sumie do wygrania jest ok. 65 tys. zł.

Organizatorzy podzielili konkurs na dwa etapy. W pierwszym zainteresowani mają za zadanie przesłać portfolio, tj. minimum trzy zrealizowane projekty wraz z referencjami. Do drugiej części zakwalifikowanych zostanie 5 osób lub firm projektowych. – Wyróżnionych w ten sposób nagrodzimy. Każdemu uczestnikowi tego etapu przekażemy 3 000 zł – zapowiada rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek. – Laureatów poprosimy następnie o przygotowanie identyfikacji wizualnej pomieszczeń, które na co dzień służą naszym pasażerom. Autorowi zwycięskiego projektu zostanie złożona propozycja ostatecznego przygotowania wizualizacji. Będziemy wówczas rozmawiać o kwocie ok. 50 tys. zł – uzupełnia Wawrzaszek.

Zgłoszenia oraz prace konkursowe należy przesyłać drogą elektroniczną na adres kancelaria@metropoliaztm.pl lub pocztą tradycyjną do siedziby organizatora przewozów. Termin nadsyłania portfolio upływa 14 czerwca. Rozstrzygnięcia pierwszego i drugiego etapu konkursu nastąpią kolejno 28 czerwca i 30 września tego roku. W finale jury będzie oceniać nadesłane projekty pod względem funkcjonalności, estetyki i ergonomii. Ostateczne przygotowanie projektów identyfikacji wizualnej zostało zaplanowane na 16 grudnia.

Konkurs adresowany jest przede wszystkim do architektów i projektantów wnętrz, podmiotów gospodarczych zajmujących się projektowaniem, grafiką wystawienniczą i tworzeniem identyfikacji wizualnej w przestrzeni oraz do studentów kierunków projektowych.

W rzeczywistości jednak udział w konkursie może wziąć każdy, kto ukończył 18 rok życia. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu, wraz z jego regulaminem, dostępne są m.in. na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych ZTM i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Pytania związane z konkursem zainteresowani mogą przesyłać drogą mailową na adres konkurs@metropoliaztm.pl.

Regulamin konkursu

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.