ZTM ogłasza konkurs. W puli nagród 65 tys. zł
Punkty Obsługi Pasażera Zarządu Transportu Metropolitalnego przejdą metamorfozę. Organizator przewozów ogłasza konkurs oraz zachęca do przedstawiania propozycji wizualnej przemiany biur zlokalizowanych na terenie największych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Do nadsyłania projektów ma zachęcać pula nagród. W sumie do wygrania jest ok. 65 tys. zł.
Organizatorzy podzielili konkurs na dwa etapy. W pierwszym zainteresowani mają za zadanie przesłać portfolio, tj. minimum trzy zrealizowane projekty wraz z referencjami. Do drugiej części zakwalifikowanych zostanie 5 osób lub firm projektowych. – Wyróżnionych w ten sposób nagrodzimy. Każdemu uczestnikowi tego etapu przekażemy 3 000 zł – zapowiada rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek. – Laureatów poprosimy następnie o przygotowanie identyfikacji wizualnej pomieszczeń, które na co dzień służą naszym pasażerom. Autorowi zwycięskiego projektu zostanie złożona propozycja ostatecznego przygotowania wizualizacji. Będziemy wówczas rozmawiać o kwocie ok. 50 tys. zł – uzupełnia Wawrzaszek.
Zgłoszenia oraz prace konkursowe należy przesyłać drogą elektroniczną na adres kancelaria@metropoliaztm.pl lub pocztą tradycyjną do siedziby organizatora przewozów. Termin nadsyłania portfolio upływa 14 czerwca. Rozstrzygnięcia pierwszego i drugiego etapu konkursu nastąpią kolejno 28 czerwca i 30 września tego roku. W finale jury będzie oceniać nadesłane projekty pod względem funkcjonalności, estetyki i ergonomii. Ostateczne przygotowanie projektów identyfikacji wizualnej zostało zaplanowane na 16 grudnia.
Konkurs adresowany jest przede wszystkim do architektów i projektantów wnętrz, podmiotów gospodarczych zajmujących się projektowaniem, grafiką wystawienniczą i tworzeniem identyfikacji wizualnej w przestrzeni oraz do studentów kierunków projektowych.
W rzeczywistości jednak udział w konkursie może wziąć każdy, kto ukończył 18 rok życia. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu, wraz z jego regulaminem, dostępne są m.in. na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych ZTM i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Pytania związane z konkursem zainteresowani mogą przesyłać drogą mailową na adres konkurs@metropoliaztm.pl.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.